دانشجویان و فرهنگیان افغانستانی مقیم مشهد نشست «معنای زندگی» را با حضور «نفیسه حفیظی» مدرس دانشگاه اشراق هرات در مشهد برگزار کردند.

نشست فلسفی «معنای زندگی» با حضور استاد دانشگاه هرات برگزار شد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این نشست نفیسه حفیظی، استاد کلام و فلسفه دانشگاه اشراق هرات طی سخنانی به تشریح معنای زندگی از نگاه دین و فلسفه غرب پرداخت و گفت: پرسش از معنای زندگی، سوال همیشه بشریت بوده است ولی در چند قرن اخیر این موضوع به صورت بسیار جدی در فلسفه غرب مطرح شده است.

این استاد افغانستانی دانشگاه اشراق یاد آور شد: چند رویکرد نسبت به معنای زندگی وجود دارد که برخی براین باورند که زندگی به ذات خود دارای معنا است و باید به دنبال کشف آن بود و برخی نیز معتقدند زندگی دارای معنا از پیش تعیین شده نیست و باید معنای برای زندگی به دست آورد.

در حاشیه این نشست سید ابوطالب مظفری مسئول مؤسسه فرهنگی دردری، در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد هدف از برگزاری این نشست فکری گفت: طرح چنین مباحثی نشان میدهد در جامعه مهاجر یک قشر فرهیخته و دارای دغدغه‌های متفاوت در حال شکل گرفتن است و این با بالا رفتن درصد تحصیل کردگان حوزوی و دانشگاهی در ارتباط است و ما هم خواستیم که ظرفیت دانشجویان و فرهنگیان افغانستانی را در این حوزه ها بالا ببریم.

 مظفری افزود: رشد مباحث فکری نشان دهنده‌گذار جامعه مهاجر از دغدغه‌های سیاسی و امنیتی صرف است و البته با رسیدن بخشی از مهاجرین به رفاه نسبی نیز نمیتواند بی ارتباط باشد.

وی گفت: در هر صورت برگزاری نشست‌های از این قبل یک حرکت و رشد مبارکی است و باید استمرار پیدا کند. ترویج چنین مباحثی به رشد فردی کمک میکند و رشد افراد تعالی جمع و ساختارهای اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

مظفری خاطرنشان کرد: روح و روان مهاجرین از جنگ و اخباری مرتبط با جنگ و خشونت خسته است و ما باید با گسترش چنین فضا های آرامش را به سوی جامعه خسته خود برداریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار