بزرگترین کلاس شنای جهان به منظور کاهش آمار مرگ‌ و‌ میر کودکان در اثر غرق‌شدن در بیش از بیست کشور برگزار شد.

بزرگترین کلاس شنای جهان در بیش از 20 کشور تشکیل شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "میرور دِیلی"، شناکردن هنوز هم برای بسیاری از افراد مشکل بزرگی به حساب می‌آید. برخی از کشورهای جهان برای جلوگیری از مرگ‌و‌میر ناشی از غرق شدن بزرگترین کلاس شنا را برگزار کردند.

این کلاس در حدود 500 محل در بیش از 20 کشور تشکیل شد. مسئولان این کلاس، کودکان را برای یادگیری شنا و رساندن خود به محل امن تشویق کردند. لازم به ذکر است حتی بزرگسالان نیز به این کلاس دعوت شده بودند.

تاکنون بیش از 155 هزار بزرگسال و کودک در این کلاس شرکت کرده و شنا کردن را آموخته اند. ورودی به این کلاس رایگان بوده و کودکان از درس‌های شنا بسیار لذت بردند.

غرق شدن عامل اصلی مرگ کودکان 1 تا 4 ساله آمریکایی است. همچنین غرق شدن، رتبه دوم مرگ و میر در افراد زیر 14 سال در این کشور گزارش شده است. بر اساس داده‌های جمع آوری شده به دست دانشمندان، آموزش شنا می‌تواند خطر غرق شدن کودکان 1 تا 4 ساله را 88 درصد کاهش دهد. به همین دلیل، برگزاری طرح بزرگترین کلاس شنای جهان می‌تواند در ارتقای امنیت کودکان بسیار موثر باشد.

به گفته کارشناسان، یادگیری شنا در سنین پایین به دلیل احساس امنیت بیشتر آن‌ها و احتمال کمتر ترس آن‌ها از آب، مناسب‌تر است. ترس بزرگترین دشمن کسانی است که می‌خواهند شنا بیاموزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار