در ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم در بحرین، پلیس این کشور 5 روحانی شیعه را برای بازجویی فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، در ادامه اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه و سلب تابعیت شیخ نعیم قاسم روحانی برجسته این کشور، پلیس بحرین 5 نفر از علمای شیعه را برای بازجویی فرا خوانده است.

به گفته فعالان حقوق بشر، این روحانیون به پایگاه پلیس در غرب منامه پایتخت بحرین فرا خوانده شده‌اند تا درباره حکم هفته گذشته تعلیق فعالیت جمعیت وفاق، مهمترین حزب مخالف رژیم، مورد بازجویی قرار گیرند.

فعالان حقوق بشر گفتند این روحانیون که در میان آنها شیخ فاضل زکی، رئیس شورای علمای شیعه بحرین، به چشم می‌خورد، به پایگاه پلیس در منامه احضار شده‌اند. شورای علمای شیعه بحرین دو سال پیش و در پی بالا گرفتن اعتراضات مردمی علیه رژیم آل خلیفه منحل شد.

علت احضار این پنج نفر هنوز مشخص نشده است؛ اما بحرینی‌ها معتقدند که این اقدام احتمالا به سخنرانی آنها در منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین، مربوط می‌شود.

وزارت کشور بحرین روز دوشنبه تابعیت شیخ قاسم را لغو کرد که این موضوع اعتراضات و واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت. هزاران نفر از مردم بحرین با اجتماع مقابل خانه شیخ قاسم و برگزاری تظاهرات، این اقدام رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

وزارت کشور بحرین مدعی شده است که شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است؛ ادعاهایی که از طرف این روحانی برجسته بی اساس خوانده شده است.

رژیم بحرین در یک رشته اقدامات در سه هفته گذشته فعالیت جمعیت الوفاق را تعلیق کرد، مجازات حبسِ شیخ علی سلمان، رهبر الوفاق را به دو برابر افزایش داد، نبیل رجب از فعالان سرشناس حقوق بشر در این کشور را بازداشت، برگزاری نماز جمعه و نماز جماعت را ممنوع  و تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین را سلب کرد.

در همین حال عبدالله شملاوی، وکیل جمعیت وفاق، در صفحه توییتر خود نوشت جلسه دادگاه به منظور بررسی دفاعیات الوفاق تا تاریخ 4 سپتامبر به تعویق افتاده است.

این اقدامات سرکوب گرانه رژیم آل خلیفه در حالی صورت گرفته است که مردم بحرین از سال 2011 با برگزاری اعتراضات خیابانی خواستار برکناری رژیم آل خلیفه از قدرت و انجام اصلاحات در این کشور منطقه خلیج فارس هستند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۳ تير ۱۳۹۵
حکومت سفاک آل خلیفه پرده را انداخته و باید با زور رفتارش تنظیم شود .
آخرین اخبار