رئیس جمهور ترکیه با متهم کردن اتحادیه اروپا به وقت کشی، از احتمال برگزاری همه پرسی برای ادامه گفتگوهای خود با این اتحادیه خبر داد.

اردوغان:چون مسلمان هستیم، ما را اتحادیه اروپا نمی پذیرندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "فرانس24؛" رجب طیب اردوغان –رئیس جمهور ترکیه- اعلام کرد احتمالا مانند انگلیس یک همه پرسی برگزار خواهد کرد و امکان ادامه اقدامات ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا را به نظرسنجی می گذارد.

وی، اتحادیه اروپا را به وقت کشی متهم کرد و گفت: "اتحادیه اروپا از این رو با پیوستن ترکیه به این اتحادیه مخالفت می کند که اکثریت مردم آن مسلمان هستند."

"اردوغان" افزود: "ما می توانیم به مانند انگلیس، از مردم خود مشورت بگیریم؛ ما از آنها خواهیم پرسید که آیا به گفتگوها برای پیوستن به اتحادیه اروپا ادامه دهیم و یا اینکه به آن پایان دهیم."

ترکیه در سال 1987 خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا شد و در پی آن گفتگوهای سختی را با این اتحادیه انجام داده است، ولی در این مسیر با مشکلات متعددی روبه رو شد و اتحادیه اروپا با آغوش باز از این کشور استقبال نکرد.



انتهای چیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۳ تير ۱۳۹۵
فقط ویزارو لغو کنن اروپا چیزی نداره که ترکیه نداشته باشه هم اقتصادی و سیاسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۵
جناب اقای اردوغان ملت بزرگ ترکیه مسلمان و مدافع اسلام هستند . اما با این کارهائی که شما و دولت شما در منطقه کرده اید و هنوز هم ادامه دارد ! باید در مسلمان بودن شما شک کرد ، شما بیشتر یک صهیونیست ضد اسلام هستید مثل ال سعود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۳ تير ۱۳۹۵
هاها بارکلا تازه داری می فهمی چرا نمی گذارند عضو اتحادیه روپاشوی..چون مسلمان هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۳ تير ۱۳۹۵
خب کارای داعشی نکنین تا اینقدر ازتون نترسن
آخرین اخبار