هافینگتن‌پست گزارش داد:

واقعیت چیست: آیا داعش شکست‌ناپذیر است؟

هافینگتن‌پست در گزارشی برجسته شدن موفقیت‌های داعش از سوی رسانه‌ها را تحلیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن‌پست، با توجه به کشتار «اورلندو»، گروه تروریستی داعش به نظر شکست‌ناپذیر است. داعش حملات بسیاری را در جهان غرب از جمله «سن برناردینو»، پاریس، بروکسل، استرالیا و اورلندو انجام داده است. حمله به اورلندو نشان‌ می‌دهد گروه تروریستی داعش پیروز میدان است و ما نتوانسته‌ایم از پیشرفت و ادامه حیات این گروه جلوگیری کنیم.

رسانه‌ها به گونه‌ای گروه تروریستی داعش را به تصویر می‌کشند که ضعف ارتش آمریکا در مقابل این نیروی شیطانی برجسته می‌شود. اما بهتراست برای پی بردن به این موضوع به حقایق موجود توجه کنیم.

پیش از هرچیز باید توجه داشته باشیم که رسانه‌ها تا حدودی  برداشتی احساسی از موضوعات دارند. معمولاً در آمریکا بُعد احساسی وقایع پررنگ تر می‌شود. در نتیجه یک حمله تروریستی در پاریس بیش از موفقیت نیروهای عراقی در جنگ تبلیغ می‌شود. از این رو انتقال اطلاعات در جهت برجسته‌تر شدن حملات و جنایات داعش پیش می‌رود.

باتوجه به اخبار منتشره، گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته یک-پنجم قلمرو خود از جمله تکریت، کوبانی، رمادی، سنجار، تمام مرز خود با ترکیه و میدان‌های نفتی گسترده‌ای را از دست داده است. کاهش وسعت قلمرو داعش کم‌شدن درآمد، سود نفتی، نیروی انسانی و مسدود شدن راه‌های قاچاق غیرقانونی را در پی داشته است.

از طرفی نیز نباید به تضعیف روحیه عناصر داعشی بی‌توجه باشیم. از زمان سلطه داعش بر دومین شهر بزرگ عراق –موصل- این گروه از سه جهت مورد حمله قرار گرفته است. در حال‌حاضر نیروهای کُرد که تحت حمایت آمریکا هستند از سوی «منبج» در حال پیشروی هستند. این در حالیست که نیروهای عراقی در مرکز فلوجه مستقر هستند و ارتش سوریه نیز برای آزادسازی رقه – پایتخت خودخوانده داعش- تلاش می‌کنند.

پس از سقوط فلوجه تنها شهر مهم عراق که در دستان داعش باقی می‌ماند، موصل است. نخست‌وزیر عراق وعده داده این شهر را با کمک نیروهای آمریکایی بازپس‌بگیرد.

حال با توجه به آنچه داعش در عراق و دیگر مناطق تحت سلطه‌اش ازدست داده‌، آیا این گروه تروریستی هنوز هم شکست‌ناپذیر است؟ پاسخ این سؤال صراحتاً «خیر» است. پس چرا ما با افزایش حملات تروریستی در غرب مواجه هستیم؟ پاسخ ساده است. گروه تروریستی داعش به زوال خود آگاه است؛ در نتیجه برای تقویت روحیه عناصرش مجبور است چنین عملیاتی را انجام دهد.

درواقع ما شاهد اتفاقی هستیم که بارها در طول تاریخ رخ داده است. یک گروه کوچک با استفاده از تبلیغات، عقاید انتخابی خود را منتشر و سعی می‌کند از آن محافظت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۳ تير ۱۳۹۵
افکارو عقاید داعش شکست ناپذیره
آخرین اخبار