مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: کف استاندارد قطعه بندی بافت های فرسوده بر مبنای طرح تفصیلی بسته های تشویقی نوسازی 150 متر است.

عبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با توجه به میزان وسیع پلاک های زیر100 متر در پایتخت و زندگی خانوارهای متراکم در این پلاک ها، کف استاندارد قطعه بندی بافت های فرسوده بر مبنای طرح تفصیلی و بسته های تشویقی150 متر است که تشویق مالکان به منظور تجمیع پلاک های ریزدانه و فرسوده، دامنه پروانه های صادر شده در سال جاری را به 150 متر نزدیک خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون50 دفتر خدمات نوسازی در147 محله فرسوده پایتخت وجود دارد که به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به ساکنان بافت های فرسوده در خصوص ضوابط و مقررات نوسازی و ترغیب آنان برای توسعه فرهنگ تجمیع، به تناسب وضعیت و شرایط محلات مختلف به شهروندان آماده ارائه خدمت رسانی هستند.

فتح اللهی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری تمامی محلاتی که بیش از 51 درصد مساحت آن ها دارای سه ویژگی ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و عدم استحکام مهندسی باشند به عنوان بافت فرسوده شناخته می شوند همچنین دولت و شهرداری نیز براساس قانون، مکلف به نوسازی سالانه10 درصد از بافت های فرسوده هستند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان در خصوص رفع خلاء های قانونی در نوسازی اضافه کرد:خلاء مالکیت زمین و زمین های رها شده در شهرها یکی از مهم ترین عوامل شکل گیری بافت های فرسوده است که با تشکیل کمیته امنیتی و حقوقی در ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران رفع مشکلات مربوط به خلاء های قانونی در نوسازی، به ویژه موانع موجود در خصوص زمین های موقوفه و تصرفی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار