مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: امسال رایگان شدن هزینه انشعابات آب، برق و گاز برای5 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده در دستور کار است.

رایگان شدن هزینه انشعابات برای 5 هزار واحد مسکونی در بافت فرسودهعبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: شهرداری تهران در نظر دارد دستگاه های اجرایی را به منظور متمرکز نمودن خدمات خود در محلات هدف در بافت های فرسوده حمایت کند، همچنین رایگان شدن هزینه های انشعابات آب، برق و گاز برای5 هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در دستور کار ما در سال 95 قرار دارد.

وی اضافه کرد: مالکان پلاک های ریزدانه زیر100 مترمربع که در طرح تجمیع، مساحت قطعات خود را به استانداردهای طرح جامع و تفصیلی یعنی به100 تا 150 متر برسانند، واجد شرایط دریافت برای وام کامل 20 میلیون تومانی هستند.

فتح اللهی تاکید کرد: اعطای وام 50 میلیونی ساخت و 20 میلیون تومانی دولت و شهرداری، ودیعه مسکن برای هر واحد مسکونی، واگذاری تراکم180 درصد در بافت فرسوده، صفر کردن هزینه عوارض متفرقه و بخشودگی جرائم، ارائه رایگان خدمات در دفاتر نوسازی، اعطای10 میلیون تومان کمک بلاعوض به منظور طراحی نما و رایگان کردن هزینه انشعابات از جمله تسهیلات ارائه شده به مالکان بافت های فرسوده و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تشویق به نوسازی املاک خود است.

وی در ادامه در خصوص رفع موانع نوسازی در بافت های فرسوده منطقه15 تصریح کرد: با همکاری شهرداری تهران و سازمان نوسازی در مدت7 تا 8 سال در برخی محلات منطقه15 که بیشترین فراوانی بافت فرسوده را دارند، از جمله محلات اتابک و مینابی، جدا از بودجه شهرداری منطقه حدود 1000 میلیارد تومان برای نوسازی این بافت ها سرمایه گذاری شده است.

مدیر عامل سازمان نوسازی در پایان افزود: عدم جابه جایی تیرهای برق پس از ساماندهی کوچه ها یکی از مشکلات ساکنین این منطقه به شمار می رود که ساماندهی این مشکلات، جبران کسری خدمات و زیرساخت ها در اولویت تدوین برنامه های اجرایی از سوی دستگاه های مربوطه برای رفع این معضلات و در نتیجه تسریع در امر نوسازی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
این تسهیلات برای مالکان بافتهای فرسوده در سایرشهرهای کشور هم برفرار خواهد شد ؟در ضمن تسهیلات 50 میلیونی برای کلا شهرها و40 میلیونی برای شهرهای بالای دویست هزار جمعیت به هیچ عنوان کفاف نمیدهد
آخرین اخبار