صنعت گردشگری جهان برای چهارمین سال متوالی بیشتر از تجارت جهانی رشد داشت.

رشد صنعت گردشگری، بار دیگر تجارت جهانی را پشت سر گذاشت
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، برای چهارمین سال متوالی هزینه‌های صرف‌شده در صنعت گردشگری بیشتر از تجارت جهانی بوده است. آمریکا و چین به ترتیب بیشترین تعداد گردشگران جهان را به خود جذب می‌کنند. فرانسه و اسپانیا در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بنابر آمار منتشر شده بوسیله این سازمان، صنعت جهانی گردشگری در سال 2015 رشدی 4 درصدی را تجربه کرد. هزینه‌های صنعت گردشگری جهان در سال مذکور در مجموع 966 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که  رشد تجارت جهانی در سال 2015 تنها 2.8 درصد بود. 

در سال 2015 گردشگری 7 درصد صادرات جهان را تشکیل داد. هزینه گردشگری که شامل مسکن، غذا، سرگرمی و خدمات می‌شود، در ایجاد تعادل میزان درآمد حاصل از صادرات که به دلیل افت قیمت‌ها کاهش یافته، بسیار مؤثر است.

«طالب ریفاعی،» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، در همین زمینه گفت: «گردشگری در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از تنوع صادرات برای بسیاری از اقتصادهای در حال ظهور و تعدادی از اقتصادهای پیشرفته است.» رشد صنعت گردشگری جهان به دلیل حملات تروریستی به مراکز حمل‌و‌نقل، نگرانی‌ها درباره تأمین امنیت مسافران را تشدید کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار