عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه گفت: وزن اصلاح‌طلبان در مجلس دهم همان 103 رأیی بود که عارف آورد.

"حمیدرضا ترقی" در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون وزن اصلاح‌طلبان در مجلس دهم اظهار داشت: اصلاح طلبان خود نیز می‌دانند کسانی در انتخابات از آنان حمایت کردند که از لایه‌های سوم و چهارم اصلاح‌طلبی بودند و پایبندی تشکیلاتی، چندانی به این جریان سیاسی ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه وزن اصلاح‌طلبان همان 103 رأیی بود که عارف آورد، گفت: طبیعتا رأی برخی از نمایندگان به کواکبیان برای تصدی ریاست دائم مجلس دهم ناشی از ارتباط دوستانه میان طرفین بود.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که عارف از ورود به رقابت برای هیئت رئیسه دائم مجلس دهم انصراف داد مابقی اصلاح‌طلبان، لاریجانی را برای این کرسی ترجیح دادند.

ترقی با اشاره به انتخاب دیگر اعضای هیئت رئیسه دائم مجلس دهم تصریح کرد: با انتخاب پزشکیان و مطهری مشخص شد که نواب رئیس مجلس دهم، از مستقلین هستند، علی‌رغم اینکه برخی جریانات سیاسی به مطهری و پزشکیان تمایل داشتند، آنان استقلال‌شان را حفظ کردند.

ترقی با بیان اینکه ترکیب اعضای هیئت رئیسه مجلس دهم نشان دهنده آن است که به جز تعداد محدودی از فراکسیون امید، مابقی افراد از فراکسیون ولایت هستند، تاکید کرد: وزن فراکسیون ولایت در مجلس دهم از اکثریت بالغ برخوردار است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تعامل میان اعضای فراکسیون امید و ولایت در داخل مجلس بتواند موجب هم‌افزایی و سرعت بخشیدن به انجام وظایف و مأموریت‌هایی باشد، که مورد تأکید مقام معظم رهبری برای مجلس دهم قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار