ایلام؛

کسب 605 مدال جهانی، آسیایی و کشوری توسط ورزشکاران ایلامی

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از کسب 605 مدال رنگارنگ جهانی، آسیایی، بین المللی و کشوری توسط ورزشکاران رشته های مختلف استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛بهروز حیدرزاده اعلام کرد: سال گذشته ورزش استان ایلام جهش قابل توجهی در بخش های مختلف نسبت به زمان مشابه سال ماقبل آن داشت.

حیدرزاده با اشاره به اعزام ورزشکاران استان مرد و زن به مسابقات قهرمانی آسیا، جهانی و بین المللی اضافه کرد: ورزشکاران سال گذشته 29 مدال آسیایی، 10 مدال جهانی، 64 مدال بین المللی و 502 مدال کشوری کسب کردند.

وی افزود: مدال های کسب شده توسط ورزشکاران استان طی سال 94 در مقایسه با سال ماقبل آن حدود 83 درصد رشد داشته است.

حیدرزاده اظهار کرد: در مسابقات کشوری نیز ورزشکاران شایسته استان ایلام توانستند چهار عنوان اول تیمی، 6 عنوان دوم و 12 عنوان سومی مسابقات رشته های تیمی کشور را کسب کنند.
وی از کسب دو سهمیه المپیک توسط ورزشکاران ایلامی خبر داد و گفت: دو سهیمه حضور در المپیک توسط ورزشکاران استان برای کشورمان بدست آمد که در طول تاریخ ورزش این استان بی سابقه بوده و برای اولین بار است که این مهم اتفاق می افتد.
حیدرزاده گفت: این دو سهمیه را علی هاشمی در رشته وزنه برداری و پوریا نوروزیان در رشته تیراندازی بدست آوردند همچنین یکی از مربیان جودوی استان نیز تیم ملی را در بازی های المپیک ریو همراهی می کند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام افزود:همچنین یکی از ورزشکاران رشته دو و میدانی (دو ماراتن) نیز برای کسب سهمیه المپیک باید اواسط خرداد امسال در مسابقات گزینشی که در کشور سوئد برگزار می شود، شرکت کند.
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/.
برچسب ها: ایلام ، ورزش ، مدال ، ورزشکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.