ایلام؛

برپایی نمایشگاه مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق در دانشگاه ایلام

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق از برپایی نمایشگاه مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق در دانشگاه ایلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛علی حیدربیگی اعلام کرد: این نمایشگاه با 10 غرفه در حاشیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق برپا شده است.

حیدربیگی اضافه کرد: آثار خبرنگاران خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان و همچنین استان های حلبچه، میسان، واسط، دیالی، سلیمانیه، اربیل و بصره کشور عراق در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. 
وی افزود: همچنین در تعدادی از غرفه های این نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی استان های شرکت کننده به نمایش گذاشته شده است.

نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق همزمان با روز جهانی ارتباطات با حضور استانداران ایلام و حلبچه عراق، مسئولان محلی و جمعی از فعالان رسانه ای دو کشور در دانشگاه ایلام آغاز بکار کرد.
این جشنواره برای نخستین بار 27 تا 29 اردیبهشت (دوشنبه تا چهارشنبه) امسال در شهر ایلام برگزار می شود و در مجموع یک هزار و 278 اثر شامل یک هزار و 20 اثر در بخش آزاد و 173 اثر در بخش ویژه به دبیرخانه این جشنواره از سوی اهالی رسانه های استان های مرزی ارسال شده است.

بررسی مسائل محیط زیست و مسائل اجتماعی و فرهنگی، برپایی نمایشگاه مطبوعاتی از آثار استان های شرکت کننده و برپایی غرفه استان قدس رضوی به منظور نمایش آثار تاریخی و نفیس از برنامه های جنبی جشنواره است.

هم افزایی ظرفیت ها و توانمندی های رسانه ای استان های منطقه، فراهم آوردن زمینه رقابت سالم در راستای ارتقا سطح کیفی و محتوایی رسانه های منطقه، گسترش مبادلات فرهنگی و رسانه ای بین استان های مرزی دو کشور ایران و عراق، توسعه و امنیت پایدار فرهنگی و اجتماعی در منطقه، تقویت فضای همدلی و همگرایی بیشتر بین استان های جدار مرزی دو کشور همسایه و تقویت دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای تعامل سازنده با کشورهای همسایه از اهداف برگزاری این جشنواره است.انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.