گاف های میکروفونی جالب سیاست مداران

صحبت های سیاست مداران، بدون آگاهی از روشن بودن میکروفون، به خلق صحنه های مضحک منجر می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت گاردین؛ گاف اخیر دیوید کامرون در خصوص افغانستان و نیجریه، اولین اشتباه یک سیاست مدار نیست. کامرون، بدون آن که از ضبط صدایش توسط خبرنگاران آگاه باشد، در گفت و و گو با ملکه انگلیس اظهار کرد نیجریه و افغانستان کشورهایی بسیار فاسد هستند.

این اشتباه پیشتر به وسیله بسیاری از روسا و سیاست مداران دیگر نیز تکرار شده بود.

دیوید کامرون و ملکه

کامرون یک هفته پس از همه پرسی اسکاتلند، در حال مکالمه با فرماندار سابق نیویورک گفت که چگونه ملکه در خصوص رای "نه" رفراندوم پشت تلفن به او "خِر خِر" (خِر خِر اشاره به صدای گربه است) کرده بود. قابل توجه است که مکالمات با ملکه انگلیس معمولا محرمانه باقی می ماند و کامرون نه تنها این مکالمه را به اشتراک گذاشت، بلکه گفتار ملکه انگلیس را نیز مسخره کرد.

نیکولا سارکوزی و باراک اوباما

در مکالمه ای دو نفره میان اوباما و سارکوزی در اجلاس G20 سال 2011، سارکوزی در خصوص نتانیاهو گفت: "او (نتانیاهو) یک دروغگو است. اصلا نمی توانم تحملش کنم." اوباما نیز پاسخ داد: "تو خسته شدی؟ من هر روز باید با او سر و کله بزنم."

گوردن براون و جیلیان دافی

یکی از خاطره انگیزترین گاف های انگلیس در سال 2010 اتفاق افتاد. زمانی که نخست وزیر وقت انگلیس، گوردن براون، هنگام پخش زنده تلویزیونی، یک زن مخالف سیاست های مهاجرتی را "متعصب و بی منطق" خواند. براون مدتی پس از این اظهار نظر از این زن عذرخواهی کرد.

جورج بوش و تونی بلر

زمانی که مکالمه کوتاهی میان جورج بوش و تونی بلر منتشر شد، مردم توانستند به روش کارکرد مذاکرات سیاسی نگاهی بیاندازند. در این گفت و گو بوش گفت: "سلام بلر، چطوری؟" این دو نفر برای چند دقیقه در خصوص افزایش فشارها بر بشار اسد صحبت کردند. بوش در نهایت گفت: "تشکر بابت ژاکت، خیلی انتخاب خوبی بود. می دونم که خودت انتخابش کردی." بلر پاسخ داد: "خودم دوختمش."

ژاک شیراک

در سال 2005، ژاک شیراک، رئیس جمهور وقت فرانسه در جلسه ای با پوتین و گرهارد شرودر، صدراعظم وقت آلمان، اظهار کرد: "تنها  کاری که انگلیسی ها برای کشاورزی اروپا انجام داده اند، آوردن بیماری "گاو دیوانه" بوده است."

وی در ادامه گفت: "بعد از فنلاند، انگلیس بدترین غذا را دارد. هیچ کس نمی تواند به کشوری که چنین غذای بدی دارد اعتماد کند."

جان میجر

جان میجر، نخست وزیر سابق انگلیس، در مصاحبه ای سه نفر از اعضای کابینه خود را "حرامزاده" خواند. او در زمان گفتن این حرف در جریان ضبط شدن صدایش نبود.

رونالد ریگان

در حالی که ریگان در سال 1984 برای سخنرانی هفتگی رادیویی اش آماده می شد، در تمرین خود گفت: "هموطنان من، خوشحال هستم که به شما بگویم با تصویب قانونی جدید، روسیه از امروز غیر قانونی شده و ما تا پنج دقیقه دیگر بمباران آن را آغاز می کنیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار