در کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد اداری و مالی در لندن؛

کامرون: برای نابودی تروریسم باید فساد را از بین ببریم/ کری: فساد تار و پود جامعه را نابود می‌کند

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی بر مبارزه با فساد به عنوان عامل افراط گرایی، تروریسم و فقر تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس بر لزوم مبارزه با فساد به عنوان عامل افراط گرایی، تروریسم و فقر تاکید کرد. 

دیوید کامرون در کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد اداری و مالی در لندن گفت علت اینکه معتقدم این مسئله تا این حد اهمیت دارد این است که به نظر من فساد سرطانی در کانون بسیاری از مشکلات و مسائلی است که باید در جهان حل کنیم.

وی افزود: اگر ما بخواهیم کشور‌ها از فقر رهایی پیدا کنند و ثروتمند شوند، لازم است با فساد مبارزه کنیم. اگر بخواهیم کشورهایی که منابع طبیعی عظیم دارند، بتوانند از این منابع به نفع مردم خود استفاده کنند، لازم است با فساد مبارزه کنیم. اگر بخواهیم تروریسم و افراط گرایی را شکست دهیم، لازم است قبول کنیم که فساد و نبود عدالت، می‌تواند عاملی برای سوق دادن افراد به افراط گرایی باشد. 

وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس تاکید کرد فساد اداری و مالی جوامع را نابود می‌کند. 

جان کری گفت این اجلاس آغاز چیزی متفاوت است و من معتقدم لازم است ما همه روی این مسئله خیلی شفاف و روشن تمرکز کنیم و ببینیم چرا مبارزه با فساد تا این حد مهم است. ما برای کشور‌هایمان و دولت‌هایمان و برای ملت‌هایمان در این مبارزه شرکت کرده‌ایم. فساد به روشنی دشمنی بزرگ است؛ زیرا کشور‌ها را نابود می‌کند همانطور که تندروهایی که ما با آن‌ها می‌جنگیم، کشور‌ها را نابود می‌کنند یا مثل چالشهای دیگری که با آن‌ها روبرو هستیم. اکنون برخی از افراد ممکن است این تلاش‌ها و کنفرانس‌ها را بی‌معنا و بی‌نتیجه تلقی کنند. اما باید بدانیم فساد تار و پود جامعه را نابود می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار