نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد، حدود نیمی از شهروندان اروپا، برگزاری همه پرسی درباره حضور خود در اتحادیه اروپا را خواستارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، بنابر نتایج نظرسنجی پایگاه  ایپسوس-موری 45   درصد از بیش از 6 هزار شرکت کننده در این نظرسنجی از کشورهای بلژیک، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئد از برگزاری یک همه پرسی با هدف تصمیم گیری درباره عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد 48 درصد از شهروندان ایتالیایی می گویند در صورت داشتن شانس برگزاری یک پرسی به خروج کشورشان از اتحادیه 28 عضوی اروپا رای خواهند داد. 41 درصد از شهروندان فرانسوی و 39 درصد از شهروندان سوئدی نیز از خروج کشورشان از این اتحادیه حمایت می کنند.

نتایج این نظرسنجی که هم زمان با 9 مه (20 اردیبهشت)  روز یکپارچگی و اتحادیه اروپا منتشر شد، از بدبینی فزاینده  اعضای اتحادیه اروپا حکایت دارد. مساله حضور یا نبودن در اتحادیه اروپا در انگلیس بیش از دیگر کشورهای اروپایی جنجالی شده است.

انگلیس برای ماندن در این اتحادیه اروپا با این  اتحادیه یک سری توافقاتی کرده است که از آن جمله می توان به معافیت از برخی قوانین و مقررات این اتحادیه اشاره کرد. کامرون از هواداران سرسخت  عضویت انگلیس در این اتحادیه است.

درصورت موافقت مردم انگلیس با حضور در اتحادیه اروپا  در همه پرسی 23 ژوئن (3 تیر)  این توافقنامه به طور خودکار اجرا خواهد شد.

دیوید کامرون برای متقاعد ساختن مردم انگلیس  در حمایت از ماندن در اتحادیه اروپا در همه پرسی ماه ژوئن به شدت در تلاش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار