سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران، در اثر بیماری وی لغو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، یک مقام دولتی آلمان روز یکشنبه گفت زیگمار گابریل وزیر اقتصاد این کشور بیمار شده است و در نتیجه، سفر خود را به ایران که قرار بود در آنجا ریاست مشترک یک کنفرانس اقتصادی را در کنار همتای ایرانی خود بر عهده داشته باشد، لغو کرده است. 

صنعت آلمان امیدوار است در پی لغو تحریم های بین المللی ایران، صادرات خود به ایران را افزایش دهد.
این مقام دولتی آلمان به جزئیات بیماری گابریل اشاره نکرد. وی گفت هیچ تاریخی برای سفر گابریل به ایران مشخص نشده است. 

وزیر اقتصاد آلمان قصد داشت در سفر به ایران روز سه شنبه در تهران ریاست مشترک یک کنفرانس اقتصادی را در کنار علی طیب نیا همتای ایرانی خود بر عهده بگیرد و شرکت های آلمانی این کنفرانس را کاتالیزوری بالقوه برای افزایش صادرات به ایران تا سطح 5 میلیارد یورو در سال می دیدند. ارزش صادرات آلمان به ایران اکنون نصف این رقم است. 

اما رئیس اتحادیه بانکی آلمان روز جمعه چنین انتظاراتی را کاهش داد و گفت به سبب بدهی قدیمی ایران به آلمان و نگرانی های شفافیت عمومی مدتی طول می کشد تا مناسبات مالی بانک ها با ایران احیا شود.
 
ایران بابت پوشش بیمه ای موسوم به هرمس حدود 500 میلیون یورو به آلمان بدهکار است. این پوشش یک ساز و کار دولتی در آلمان است که بر اساس آن اگر بدهکاران خارجی شرکت های آلمانی بدهی خود را به این شرکت ها پرداخت نکنند دولت آلمان از این شرکت ها حمایت می کند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار