توزیع قرصهای ضد اشعه در بلژیک برای مقابله با حملات هسته ای داعش+ تصاویر

به دنبال افزایش نگرانی ها در خصوص حملات هسته ای داعش در بروکسل، دولت قرار است قرصهای یُد در اختیار مردم این کشور قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور، پس از تشدید نگرانی ها در بلژیک در خصوص حمله تروریستی داعش با بمب های هسته ای، دولت این کشور قصد دارد به منظور مبارزه با اشعه های ناشی از این حملات تروریستی، قرصهای ید در اختیار همه مردم قرار دهد.

این قرص ها که اثرگذاری اشعه ها را در غده تیروئید کاهش می دهند، پیشتر قرار بود تنها در اختیار مردمی که نزدیک دو نیروگاه هسته ای این کشور زندگی می کنند، قرار گیرد.

"مگی د بلاک،" وزیر بهداشت بلژیک اعلام کرد اشعه های هسته ای تا شعاع 100 کیلومتری منتشر می شوند و درواقع کل جمعیت 11 میلیونی بلژیک درخطرند. قرصهای ید به داروخانه ها ارسال می شود و مردم می توانند از سهمیه خود در دوران بحران استفاده کنند. کودکان، زنان باردار و زنان شیرده در اولویت هستند.

پس از حملات تروریستی ماه گذشته داعش در بروکسل، دولت هشدار داد این گروه تروریستی ممکن است طرحی برای ربودن یک متخصص هسته ای به منظور ساخت بمب های کثیف داشته باشد. حملات تروریستی داعش در بروکسل منجر به کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن بیش از 270 نفر شد.

دو برادر به نام های ابراهیم و خالد البکرویی عامل حملات تروریستی فرودگاه و متروی بروکسل بودند و ممکن است در عملیاتی مخفیانه مواد رادیواکتیو را در سطح شهر پخش کرده باشند. یک مقام هسته ای کشور در این خصوص گفت این دو برادر سال گذشته از یک مقام صنعت هسته ای فیلمبرداری کرده بودند.

هفته گذشته نیز آلمان خواستار بسته شدن دو نیروگاه هسته ای تیانژ و دوئل در بلژیک شد تا مسائل امنیتی حل و فصل شود. این درحالیست که مقام ارشد آژانس هسته ای بلژیک با درخواست وی مخالفت کرد.

توزیع قرصهای ضد اشعه در بلژیک برای مقابله با حملات هسته ای داعش+ تصاویر
نیروگاه های هسته ای بلژیک
توزیع قرصهای ضد اشعه در بلژیک برای مقابله با حملات هسته ای داعش+ تصاویرتوزیع قرصهای ضد اشعه در بلژیک برای مقابله با حملات هسته ای داعش+ تصاویر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار