توقف فروش کالا به سفارتخانه‌های ایران از سوی شرکت آمریکایی آمازون

آمازون از توقف فروش کالا به کارکنان دولت ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گیک وایر؛ شرکت آمریکایی آمازون اعلام کرد در 3 سال گذشته ۱۰۰ هزار دلار کالا به سفارتخانه های ایران در سراسر جهان فروخته است؛ اما قصد ندارد فروش به این مشتریان را در آینده ادامه دهد.

شرکت آمازون مشتریان زیادی در داخل سفارتخانه‌های ایران در سراسر جهان دارد؛ اما کارکنان دولتی ایران از این پس دیگر نمی‌توانند از این غول تجارت الکترونیک آمریکایی خرید کنند.‌

شرکت آمازون در اظهاریه سه ماهه خود خطاب به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فاش کرد در 3 سال گذشته (ژانویه سال 2013 تا مارس سال 2016)  بیش از 100 هزار دلار کالا به سفارتخانه‌های ایران و افرادی که احتمالا برای این سفارتخانه‌ها کار می‌کرده‌اند فروخته است.

در این اظهاریه به سفارتخانه‌های ایران در کشورهای ژاپن، آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و چین و یک هیئت نمایندگی دولت ایران در فرانسه اشاره شده و آمده است: محصولات فروخته شده شامل کتاب، موسیقی، سایر محصولات رسانه‌ای، لباس، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم اداری، دستگاه‌های الکترونیک و لوازم خودرو بوده است. ما قادر نیستیم به صورت دقیق سود خالص حاصل از این معاملات را محاسبه کنیم. ما قصد نداریم فروش به این حساب ها را در آینده ادامه دهیم.

فروش آمازون به سفارتخانه‌های ایران شامل 900 دلار کالا برای شخصی بود که بر اساس دستور اجرایی 13382 (رئیس جمهور آمریکا) تحت تحریم بوده است. هدف از این دستور اجرایی بلوکه کردن دارایی افرادی بوده که در برنامه تسلیحاتی ایران نقش داشته‌اند.

این افشاگری شرکت آمازون بر اساس قانون کاهش تهدیدات حقوق بشری ایران و سوریه انجام گرفته که بر اساس آن فعالیت اقتصادی شرکت های آمریکایی با ایران ممنوع است.

اقلام خریداری شده از سایت آمازون همگی محصولات عادی و غیرحساس بوده‌اند و در شرایطی که برخی شرکت‌های دیگر فناوری آمریکا از برنامه ریزی برای حضور در بازار ایران سخن می گویند، اقدام اخیر شرکت آمازون بر ضد اتباع و سازمان های دولتی ایران توجیه‌ناپذیر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
چرا
آخرین اخبار