وزرای کشورهای اتحادیه اروپا، برای بستن مرزهایشان به روی پناهجویان تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العالم،  "رابرت فیسک،" روزنامه نگار مشهور انگلیسی در مقاله اش در روزنامه آی نوشت: اتحادیه اروپا، سه میلیارد دلار به ترکیه رشوه داده و در حالیکه آوارگان برای رسیدن به اروپا، جانشان را به خطر می اندازند، این اتحادیه روند اعطای ویزا به شهروندان ترکیه علاقه مند به سفر به قاره سبز را تسهیل نموده است.

فیسک افزود: اگر نیروهای گارد ساحلی اتحادیه اروپا، افراد مؤدبی هستند، چرا هر گاه به آوارگان نزدیک می شوند اقدام به پوشاندن صورتشان با ماسک می نمایند؟

فیسک بر این باور است نیروهای مرزبانی اتحادیه اروپا -مانند پلیس و ارتش بلژیک در بروکسل-برای مخفی نگه داشتن هویتشان، اقدام به پوشاندن صورتشان می نمایند.

وی این سؤال را مطرح می کند: آیا این نیروها، گمان می کنند آوارگان، یک نوع بیماری هستند؟ که این گونه صورتشان را می پوشانند.

پناهگاه ناامن برای آوارگان!
 
وی در پایان خاطرنشان می کند وزرای کشورهای اتحادیه اروپا، برای بستن مرزها تلاش می کنند اما زمانیکه هزاران نفر در هنگام تلاش برای دستیابی به پناهگاه امنی در اروپا، در هنگام عبور از دریای مدیترانه غرق شدند هیچ کدام از این وزرا استعفا ندادند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار