نیروهای ارتش و مبارزان انصارالله یمن حمله‌ای مرگبار علیه نیروهای عربستان در مناطق شمالی یمن انجام دادند که در این حمله دهها مزدور سعودی کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، منابع نظامی یمن روز پنج شنبه اعلام کردند مزدوران سعودی که در حال پیشروی به سوی شهر میدی در سواحل دریای سرخ بودند، در کمین مبارزان انصارالله گرفتار آمدند و شمار زیادی از آنان کشته شدند.

به گفته منابع محلی، در این درگیری دستکم 45 مزدور سعودی کشته شدند.

مبارزان انصارالله و نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در روزهای اخیر درگیری‌های شدیدی در این منطقه داشتند. این درگیری‌ها پس از آن شروع شد که نیروهای وفادار به هادی تلاش کردند تا با پیشروی در شهرهای حرث و میدی، جبهه‌ای جدید علیه انصارالله در مناطق شمالی یمن ایجاد کنند.

مبارزان انصارالله هم اکنون کنترل بیشتر مناطق ساحلی دریای سرخ از جمله شهرهای الحدیده و المخا را در اختیار دارند.

این درگیری‌ها در حالی روی می‌‎دهد که انتظار می‌رود دور جدید مذاکرات صلح یمن در تاریخ 18 آوریل در کویت آغاز شود.

ادامه تجاوز سعودی‌ها به یمن

حملات هوایی عربستان سعودی به یمن روز پنج شنبه نیز ادامه داشت. در این حملات دستکم 13 شهروند یمنی در منطقه مقبنه در استان تعز در جنوب این کشور کشته شدند.

عربستان سعودی از تاریخ ششم فروردین 1394 به بهانه بازگرداندن قدرت به هادی و تضعیف جنبش انصارالله حملات هوایی خود را به یمن آغاز کرده است. در این حملات تاکنون 9 هزار و 400 یمنی از جمله 4 هزار زن و کودک کشته شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد در حملات عربستان سعودی به یمن تاکنون دستکم 934 کودک کشته و یک هزار و 400 کودک زخمی شده‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار