معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اظهار کرد: طرح امحای زباله‌های بیمارستانی که بزرگترین و مهمترین طرح پژوهشی ارائه شده است در بیمارستان بوعلی اجرایی می‌شود.

دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص طرح‌های پژوهشی ارائه شده توسط این دانشگاه گفت: هم اکنون طرح امحای زباله‌های بیمارستانی در حوزه پزشکی عنوان می‌شود که مقدمات اجرایی آن با واحد علوم تحقیقات امضا شده است و از امسال اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در بیمارستان بوعلی ( بیمارستان وابسته به دانشگاه آزاد) اجرا می‌شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در خصوص زمان اجرایی شدن طرح مذکور بیان داشت: کوره ای که در جهت تحقق این امر تعبیه شده است هم اکنون در حال آماده سازی است و به محض آماده شدن به بیمارستان بوعلی منتقل می‌شود و با ایجاد سلول‌های حرارتی 3500 درجه سانتی گراد بخشی از زباله‌های بیمارستانی به گاز تبدیل شده و بخشی برای تولید برق استفاده خواهد شد، علاوه بر آن بخشی که به صورت مازاد باقی می‌ماند مصالح ساختمانی را ایجاد می‌کند.

ابطحی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح امحای زباله‌های بیمارستانی این  این زباله‌ها به جای آلوده سازی محیط زیست در محل امحا خواهد شد. همچنین این دستگاه « کوره» که از امسال آغاز به کار خواهد کرد، ظرفیت امحای روزانه یک تن زباله بیمارستانی را دارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار