مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که فرزندان جانباز یا شهدا هستند براساس درصد جانبازی مبلغ کمک سرانه را پرداخت می‌کنند.

کفراشی مدیر کل امور شاهد و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اساسنامه شورای عالی امور فرهنگی کسانی که در مدارس شاهد مشغول به تحصیل هستند، کمک هزینه‌ی سرانه‌ی آموزشی را در جهت امور فوق برنامه باید پرداخت کنند که مبلغ آن از 300 هزار تومان تا 700 هزار تومان متغیر است همچنین این مبلغ برای خانواده‌ی شهدا و جانبازان بالای 70 درصد این مبلغ رایگان است.

وی تأکید کرد: جانبازان 50 تا 70 درصد تنها 25 درصد از مبلغ موردنظر را پرداخت می‌کنند و کسانی که پایین‌تر از 50 درصد جانبازی هستند باید 60 درصد مبلغ موردنظر را دریافت کنند و با توجه به ماده‌ی 67 قانون جامع ایثارگری که اخیرا تصویب شده، ذکر شده است که جانبازان بالای 25 درصد نیز باید مبلغ کمک سرانه را پرداخت کنند.

وی اظهار کرد: در این مدارس در مقاطع ابتدایی 25 هزار نفر ورودی، در دوره‌ی متوسطه اول (پایه هفتم) 27 هزار نفر و در متوسطه دوم 30 هزار نفر ورودی داشته‌‌ایم. 

کفراشی در پایان گفت: ما در حال جمع‌آوری اطلاعات از شهدای دانش آموز هستیم و هرگونه اطلاعاتی در خصوص دل نوشته، عکس و وصیت‌نامه را جمع آوری می‌کنیم و در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می‌کنیم تا دانش آموزان بتوانند با خاطرات و روحیات آنها آشنا شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
من پدرم فرهنگی هستش ولی من فکر میکنم تو امتحان نوبت دوم خرداد 95تو امتحان ریاضی پایین از 14بیارم آیا میتونم بازم ثبت نام کنم.ممنون
آخرین اخبار