رئیس جمهوری آمریکا وارد کوبا شد

رئیس جمهور آمریکا پس از 88 سال، به عنوان نخستین مقام بلند پایه این کشور وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری «سی اِن اِن»، هواپیمای حامل اوباما ساعت 4 و 30 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی وارد فرودگاه هاوانا پایتخت کوبا شد ومورد استقبال برونو رودریگز وزیرخارجه کوبا قرارگرفت.

اوباما دراین سفر با «رائول کاسترو» همتای کوبایی خود دیدار وگفت وگو خواهد کرد؛ صحنه ای که تا همین چند سال قبل حتی تصورش هم ممکن نبود. وی همچنین قراراست با مخالفان سیاسی کوبا دیدار کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا وکوبا دو دشمن سابق جنگ سرد پس ازنیم قرن قطع رابطه اکنون بار دیگر روابط خود را آغاز کرده اند. سفر رئیس جمهوری آمریکا برای نخستین بار از زمان دیدار «کالوین کولیج» سی اُمین رییس جمهوری این کشور (1929-1923) به کوبا انجام می شود.

این دیدار همچنین برای نخستین بار از زمان توافق اعلام شده توسط رئیس جمهوری آمریکا و کاسترو درباره ازسرگیری روابط شان دردسامبر سال 2014 میلادی (آذر 93) انجام می شود.

روابط دیپلماتیک ایالات متحده آمریکا وکوبا ازسال ۱۹۶۱ (1340) متوقف شد. مناسبات دو کشور پس ازبه ثمر رسیدن انقلاب کوبا درسال ۱۹۵۹ میلادی (1338) وروی کار آمدن دولت کمونیستی به رهبری «فیدل کاسترو»، وخیم شد.

آمریکا دراکتبر 1960 (1339)، دوسال پس ازبه قدرت رسیدن فیدل کاسترو، این کشور را برای نخستین بار هدف تحریم و محاصره اقتصادی قرار داد.

اوباما و رائول کاسترو برای نخستین بار در مراسم خاک سپاری «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی دست یکدیگر را فشردند ودرپی آن، قصد عادی کردن روابط میان واشنگتن و هاوانا را به اطلاع جهانیان رساندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
ایشالا ک ایران و آمریکا یه روز گذشته ها رو فراموش کنند و به خصومتها پایان بدن .هیچ چی بهتر از صلح و دوستی در دنیا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
بنظر میرسه مردمانی که انقلاب می کنند بعد از مدتی خسته می شند و به سمت غرب کشیده می شند علت اصلی این مشکل اینه مسئولان بلندپایه اون کشور انقلابی بسیار آرمان گرايانه هستند و به مشکلات داخلی کشور بی توجه می شند و زمانی به خودشون میان که در دوراهی می مونند . همین امر امروز برای کشور ماهم اتفاق افتاده علیرغم اینکه مسئولان همچنان مخالف رابطه هستند ولی یک فشار درونی بزرگی بهشون داره وارد ميشه تا رابطه رو بپذیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
اول از همه مرگ بر امریکا/عجب سیاست مداریه اوباما بعد از 37 سال با ایران مزاکره رو در رو از نوع اول /در کل با ایران ارتباط پیدا کردن/حالا بعد از چندین سال ارتباط باکوبا /یعنی رئیس کل امریالسم جهانخوار با کمونیست در کشور کمونیست/قول می دم در اینده در هر دو کشور سفارتخانه میزنه/میگی نه نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
درودبرصلح ودوستی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
امریکا در کوبا یک صدم جنایتی که در ایران انجام داده را نکرده که قطع روابطشان ۸۸ سال طول کشید انشااله روابط ما با امریکا شونصد سال دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
این هم دشمن, حالا دو دشمن قدیمی تبدیل به دو دوست جدید شدند
Germany
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
کوبایی های عزیز امیدوارم از برجام ما درس گرفته باشید آمریکا هیچ شرفی برای قول های خودش هم قایل نبود
Seychelles
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
ظاهراًنشون میده طرفین خیلی ذوق زده هستند.بخاطرهمین درجایگاه خودشون باتوجه به پرچم درست ننشستند؟!
United States of America
ناشناس
۰۳:۳۷ ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
کوبا با اینکارش خیانت کرد صلح و دوستی با امریکا معنی نداره همش باید درگیری و دشمنی با امریکا داشته باشن دوستی با امریکا به چه قیمتی .تحریم و نداشتن تکنولوژی روز دنیا بهتر از دوستی و صلح هست
آخرین اخبار