مصطفی معین: ۳۴ درصد تهرانی ها اختلال روانی دارند!

رییس همایش سلامت روان و رسانه با اشاره به اینکه درمورد بار جهانی اختلالات روان در دنیا متوسط هستیم و وضع خیلی بدی نداریم، گفت: ۳۴ درصد مردم در تهران از اختلالات روانی رنج می‌برند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی معین رییس کرسی یونسکو در آموزش سلامت و رییس همایش سلامت روان  و رسانه با بیان اینکه این همایش با همکاری کرسی یونسکو و انجمن روانپزشکان ایران برگزار می‌شود، گفت: از اولویت‌های کرسی یونسکو در آموزش سلامت؛ سلامت روان، بیماری‌های قلب و عروق، سرطان، ‌سوانح و حوادث و دیابت، آسم و آلرژی،  ایدز و محیط زیست است.

وی گفت: متاسفانه سوانح و حوادث در کشور ما 10 برابر میانگین جهانی است  و و در تخریب محیط زیست و اعتیاد نیاز جزو رکورددارهای جهانی هستیم. 

رییس همایش سلامت روان و رسانه با اشاره به اینکه در مورد بار جهانی اختلالات روان در دنیا متوسط هستیم و وضع خیلی بدی نداریم، گفت: در تهران 34 درصد مردم از اختلالات روانی رنج می‌برند.

معین با اشاره به موضوع همایش سلامت روان به عنوان آموزش و پیشگیری اختلالات روان در کودکان و نوجوانان اظهار کرد:  کودکان آسیب پذیر ترین گروه در مقابل بیماری‌ها و اختلالات روانی هستند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد کودک در جهان دچار فقر شدید و 650 میلیون کودک نیز دچار فقر مطلق و محرومیت از نیازهای اساسی هستند، تصریح کرد: در ایران نیز وضع چندان خوبی در این خصوص نداریم و کودکان بسیاری در محرومیت به سر می‌برند.

معین با بیان اینکه کودکی دوره‌ای متمایز از سایر دوره‌های زندگی و دوره‌ای  و مستقل است، گفت: هنوز حقوق کودکی در جامعه و حتی در بین متخصصین و صاحب نظران به رسمیت شناخته نشده است.

وی با اشاره به نقش خانواده و آموزش در خصوص اعتیاد کودکان ونوجوانان به استفاده از فضاهای مجازی و اینترنت گفت: نه خانواده و نه نظام آموزش عالی متاسفانه در این زمینه‌ها به روز نیستند و با برخوردهای غیرمنطقی و غیرعاقلانه در این خصوص رو به رو هستیم در حالی که  باید با این مسائل منطقی برخورد کرد.


منبع:ایلنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار