"جولیان آسانژ" از احتمال خروج خود از سفارت اکوادور در لندن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "جولیان آسانژ،"  بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی‌لیکس، در بیانیه ای اعلام کرد: اگر یک کمیته تحقیق سازمان ملل علیه وی حکم دهد، وی روز جمعه سفارت اکوادور در لندن را ترک می کند و می پذیرد که دستگیر شود.

آسانژ ماه ژوئن سال 2012 (خرداد 1391) به منظور اجتناب از مسترد شدن به سوئد، در سفارت اکوادور پناه گرفت.
آسانژ 44 ساله به منظور بازجویی در ارتباط با اتهام تجاوز در سال 2010 ( 1389) تحت تعقیب سوئد است؛ اتهامی که این تبعه استرالیا رد می کند.

آسانژ در این بیانیه که در حساب کاربری ویکی‌لیکس در توییتر منتشر شده است، گفت: اگر سازمان ملل فردا اعلام کند که من در پرونده علیه انگلیس و سوئد شکست خورده ام، ظهر روز جمعه به منظور پذیرش دستگیری از سوی پلیس انگلیس، سفارت را ترک خواهم کرد زیرا چشم انداز معناداری در خصوص تجدیدنظر بیشتر وجود ندارد.

وی افزود: ولی اگر من پیروز شوم و مشخص شود که طرف های دولتی غیرقانونی عمل کرده اند، من انتظار بازگرداندن فوری گذرنامه خود و خاتمه تلاش های بیشتر به منظور دستگیری خودم را دارم.

آسانژ نگران است که سوئد وی را به آمریکا مسترد کند جایی که ممکن است وی در ارتباط با انتشار اسناد دیپلماتیک و نظامی طبقه بندی شده بوسیله ویکی‌لیکس، محاکمه شود.

انتشار این اسناد یکی از بزرگ ترین ترین افشاگریهای اطلاعات در تاریخ آمریکا است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار