معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از ظرفیت اقتصادی گیاهان داوریی بهره وری نشده است، برلزوم تشکیل ستاد هماهنگی امور گیاهان دارویی این استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مجید محنایی افزود: کشت گیاهان دارویی دراین استان می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار و گامی در جهت کمک به درآمدزایی بهره برداران جوامع محلی شود.

وی بیان کرد: برای شکوفایی اقتصادی ظرفیت گیاهان دارویی ستاد هماهنگی گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد در راستای بهره گیری از ظرفیت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی استان تشکیل و راه اندازی خواهد شد.

محنایی بیان کرد: این ستاد با همکاری مراکزدانشگاهی ،تحقیقاتی و پژوهشی و مدیران اجرایی مرتبط کهگیلویه و بویراحمد شامل سازمان جهاد کشاورزی و اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان تشکیل و فعالیت خود را آغاز می کند.

وی اظهار کرد: گیاهان دارویی می تواند ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در کهگیلویه و بویراحمد باشد.

محنایی عنوان کرد: به دلیل وجود ظرفیت چشمگیر، منابع غنی و تنوع بالای گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی این استان در دستور کار قرار گیرد.

وی ابراز داشت: معرفی وضعیت کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ داشتن موقعیت، جایگاه، ظرفیت و تنوع بالای گیاهان دارویی برای جذب سرمایه گذاران ملی و خارجی در برنامه کار متولیان اقتصادی این استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ظرفیت مناسب استان در زمینه وجود گیاهان دارویی می طلبد که در این راستا سیاستگذاری و برنامه ریزی اساسی انجام شود.

محنایی گفت: رویکرد جهانی به استفاده از گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی در صنایع دارویی و غذایی است و امروزه گرایش به مصرف داروهای شیمیایی در دنیا کمتر شده و به طور روزافزون به داروهای طبیعی و گیاهی برمی گردد.

وی بیان کرد: بهره گیری از گیاهان دارویی به عنوان منابع تجدیدشونده در ایجاد اشتغال، درآمدزایی پایدار، تامین سلامت و مسائل بهداشتی و درمانی دارای اهمیت بسزایی است و این فرآیند باید به طور جدی مورد توجه و تاکید مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باشد.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.