بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از کشورهای عرب خلیج فارس خواستند برای مقابله با پیامدهای کاهش بهای نفت، سیاست متنوع کردن منابع درآمدهای خود را توسعه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نهادهای مالی بین المللی نگران اوضاع مالی کشورهای عرب خلیج فارس هستند.

بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از کشورهای عرب خلیج فارس خواستند برای مقابله با پیامدهای کاهش بهای نفت، سیاست متنوع کردن منابع درآمدهای خود را توسعه دهند و سرمایه گذاری و انعطاف پذیری را در بازار کار خود برای مقابله با بیکاری تقویت کنند.

به نظر می رسد وضع مالی کشورهای عربی نفت خیز به منبع نگرانی کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است.

حسن یوسف گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: پس از کاهش شدید بهای نفت و پیش بینی کاهش بیشتر، شمار زیادی از سازمان های بین المللی هشدارهایی را درباره وضع مالی کشورهای عرب خلیج فارس مطرح کرده اند.

سیاست های توسعه تسلیحاتی در برخی از کشورهای عربی به معنای کاسته شدن از کسری بودجه این کشورها نیست. بانک جهانی از این کشورها خواست منابع درآمدی خود را متنوع و سرمایه گذاری را تقویت تا بتواند با بیکاری مقابله کنند.

vوزنامه فرانسوی لزیکو پیش بینی کرد ذخایر پولی عربستان سعودی به دلیل کاهش بهای نفت، سیاست حمایت های اجتماعی و هزینه های نظامی طی چهار سال آینده پایان بپذیرد.

هزینه های نظامی عربستان یازده درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می شود.

عربستان برای مقابله با خطرات مالی، روند خصوصی سازی شرکت های دولتی خود را در پیش گرفته است و پنج درصد از سهام شرکت نفتی آرامکو، خصوصی می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار