نماینده مردم مشهد در مجلس برضرورت برگزاری جشنواره فیلم و تاتر فجر در مشهد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بابیان اینکه پیگیری های لازم برای حل مشکل اعتبار برگزاری جشنواره استانی فیلم و تئاتر فجر مشهد ادامه دارد و مکاتباتی انجام شده است، گفت: جایگاه خراسان رضوي و مشهد در بحث‌های هنری هنوز مشخص نشده و این در حالی است که مشهد مقدس و سرزمین توس مرکز تولد هنر در سرزمین ایران است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه پس از خواندن مصاحبه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خیلی ناراحت شدم که به دلیل مشکلات مالی امکان برگزاری این جشنواره‌ها وجود ندارد، افزود: تماس سایر مسؤولان هنری و جامعه هنرمندان با من باعث شد با معاون وزیر ارشاد اسلامی تماس بگیرم و آقای ایوبی هم با حوصله پیگیر رفع این مشکل هستند، البته رئیس سازمان سینمایی پیشنهاد مشارکت استانداری خراسان رضوي و شهرداری را دادند که در ادامه قرار شد که گفت‌وگوهای لازم انجام شود تا ارشاد که باید در میدان باشد، با کمک بخش خصوصی حضوری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه خراسان مهد بزرگان ادب است، افزود: دولت‌های متعددی طی این سال‌ها، برنامه‌هایی را در راستای ارتقای هنر خراسان داشته‌اند، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک برنامه مدون و روشنی را برای خراسان رضوي و مشهد ارایه نداده است و همواره همان برنامه‌ها با نوسان‌های گوناگون مواجه بوده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: حجم زیادی از نیروهای انسانی که در محافل ملی و بین‌المللی خوش می‌درخشند خراسانی و مشهدی هستند و از سویی در عرصه جشنواره فیلم فجر سابقه و پشتوانه 12 سال برگزاری آن را در مشهد داریم، اما متأسفانه امسال در خصوص تأمین اعتبار در این قسمت دچار مشکل شده‌ایم.

قاضی زاده گفت: نگاه درستی به مشهد نیست! چرا در تهران امکان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و تئاتر هست، اما در مشهد این امکان وجود ندارد؟! این در حالی است که مشهد دارای جایگاه بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه حتی اگر روزی جشنواره در تهران تعطیل شود، نباید در مشهد این اتفاق نباید بیفتد، گفت: مشهد دارای جایگاه معنوی خاصی است که از پایتخت هم بالاتر است، چون هر کدام از سران کشورها به تهران می‌آیند، علاقه‌مندند که به مشهد سری بزنند، اما اگر مستقیم به مشهد عازم شوند، هیچ ضرورتی برای حضور در تهران نمی‌بینند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ابراز امیدواری کرد: مکاتباتی انجام شده است و امیدوارم بزودی مشکل اعتبار برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم و تئاتر فجر استانی مشهد مرتفع شود و مانند سال‌های پیش شاهد برگزاری خوب این جشنواره‌ها باشیم.

انتهای پیامز/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.