استنشاق گاز مونوکسید کربن بر اثر بی احتیاطی در نصب اتصالات استاندارد جان سه نفر را در مشهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از مشهد ، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت : شب گذشته با اعلام محبوسی افراد در یک منزل مسکونی واقع درمنطقه قاسم آباد - گروه نجات ایستگاه شماره 7 سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به محل حادثه در بلوار رستگاری اعزام شد.

آتش پاد سوم مهدی رضایی افزود : با وجود حضور به موقع نجاتگران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در محل حادثه زوج میانسال که بنا بر اظهارات اقوام برای دیدار فرزندشان از شهرستان گرگان به مشهد امده بودند ، به همراه پسر جوانشان در این منزل مسکونی بر اثر استنشاق گاز سمی، منوکسید کربن جان می دهند.




وی گفت :نقص در دودکش آبگرمکن بدون کلاهک اچ و عدم تهویه مناسب موجب انتشار گاز سمی منوکسید کربن در محیط محصور منزل شد ومرگ ساکنان این واحد مسکونی را رقم زد.



معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه محل حادثه یک واحد مسکونی به مساحت 40 متر مربع در یک ساختمان چهار طبقه بود ، ابراز داشت : متاسفانه بر اساس بررسی های اولیه آتش نشانان وسایل گرمایشی و گاز سوز اکثر واحد های این ساختمان و حتی منازل مجاور فاقد دوکش و یا بعضاً کلاهک اچ بود .

آتش پاد سوم مهدی رضایی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از وقوع حوادث اینچنینی به طور جد توصیه های کارشناسان ایمنی را جدی بگیرند و در محیط های کوچک از مسدود کردن منافذ و مسیر جریان هوا خودداری فرمایند .

وی تصریح کرد : ایجاد تهویه مناسب هوا درفضای خانه و ساختمان بسیار حیاتی است لذا برای این کار لازم است سوراخ و یا دریچه ای به عنوان تهویه هوا باز بگذاریم تا اگر گاز سمی منوکسید کربن نشت کرد از طریق این دریچه و یا سوراخ به بیرون منتقل شود.


انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.