به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عضویت در شبکه های اجتماعی برای خیلی از افراد تنها یک اتفاق ساده یا سرگرمی برای وقت گذراندن نیست. خیلی از آدم ها به دنبال تایید بیشتر توسط دوستان یا اضافه کردن هواداران خود در این شبکه ها هستند. برای رسیدن به این هدف تکنیک هایی را برایتان شرح داده ایم که به شما کمک زیادی خواهد کرد.
هدفتان را شناسایی کنید
افرادی که عضو شبکه های اجتماعی هستند 1 گروه اند. به آنهایی که به دنبال تبلیغ کسب و کار خود هستند و از طریق شبکه های اجتماعی می خواهند کالا یا خدمات خود را معرفی کنند توصیه می کنیم که از شاخه ای به شاخه دیگر نپرند و هدفشان را برای طرفداران خود مشخص کنند.
به عبارت دیگر، این گروه از افراد باید دقیقا بدانند از کجا باید معرفی فعالیت های خود را شروع کنند و قصد دارند به کجا برسند. فراموش نکنید اگر مدام از شاخه ای به شاخه دیگر بپرید طرفداران خود به فعالیت شما کمتر علاقه مند خواهند شد.
تخصصی و حرفه ای کار کنید و هرگز مخاطب خود را گمراه نکنید، اما برای آن گروه از افرادی که شبکه های اجتماعی را برای کسب و کار خود در نظر ندارند با این حال داشتن هوادار برایشان مهم است یک توصیه کوچک داریم.
به همان اندازه که دوست دارید وضعیت شما توسط دوستانتان به اصطلاح لایک بیشتری بخورد باید به صفحه شخصی دوستانتان هم اهمیت بدهید و عضو فعالی برای آنها باشید.
یادتان باشد شبکه های اجتماعی هم یک ارتباط دوسویه و تعاملی است و بدون چنین ارتباط و تعاملی نمی توانید انتظار زیادشدن هوادارانتان را داشته باشید.
اگر کسی در صفحه تان نظرش را ابراز کرد حتما جواب او را بدهید و نسبت به نظرات مخاطبانتان بادقت باشید و به سرعت پاسخی مناسب به درخواست هایشان بدهید.
به اشتراک بگذارید
ممکن است در صفحه یکی از دوستان نتان به یک جمله یا یک تصویر ویدئویی جالب برخورده باشید. سعی کنید این ویدئوها را در صورت رضایت دوستتان با دیگران به اشتراک بگذارید.
با اشتراک گذاشتن این جملات یا ویدئوها به دوست تان نشان داده اید که با دقت صفحه او را دنبال کرده اید و به محتوای آن علاقه مند هستید.
این کار باعث واکنش مشابه دوستتان می شود و مطمئن باشید هواداران شما نیز با دقت به مطالبتان توجه خواهند کرد و در صورت لزوم مطالب مفید صفحه شما را با دیگران به اشتراک خواهندگذاشت.
به محتوا توجه کنید
هرگز بدون فکر و شتابزده مطلب یا تصویری را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید چون با این کار اعتماد دیگران را از بین خواهید برد. نسبت به هر چیزی که می خواهید در این شبکه ها به اشتراک بگذارید حساس باشید و سلیقه و دیدگاه های هوادارانتان را در نظر بگیرید.
اگر واقعا دنبال این هستید که هواخواهانتان را اضافه کنید از به اشتراک گذاشتن مطالب غیراخلاق یا مغایر با فرهنگ و دیدگاه های هوادارانتان اجتناب کنید.
طرفداران دنبال مزایا هستند
شما کسب و کاری راه انداخته اید و در یکی از شبکه های اجتماعی عضو شده اید. می خواهید افراد زیادی را به سمت خدمات خود متمرکز کنید اما در این مورد به خصوص باید حواستان جمع باشد که خیری هم به هوادارانتان برسانید.
برای مثال اگر توانسته اید تبلیغات شرکت ها و موسسات متعددی را به دست بیاورید فقط روی تبلیغات متمرکز نشوید و ساعت استراحتی را برای هوادارانتان درنظر بگیرید و مطالب جذاب و به روز را با آنها به اشتراک بگذارید.
هواداران شما به این فکر خواهدکرد که با پیگیری صفحه شما چه چیزی عایدشان خواهدشد. یک مقاله خواندنی و مفید یا یک ویدئوی سرگرم کننده که اوقات کسالت هوادارانتان را پر کند بهترین ابزار برای وفداری هواداران شما خواهدبود.
از سرگرمی های مهیج غافل نشوید
بیشتر افراد فعال در شبکه های اجتماعی دنبال پرکردن اوقات بیکاری خود هستند.
سعی کنید از معما یا بازی هایی که باعث ایجاد چالش ذهنی در افراد می شود استفاده کنید هرچقدر بیشتر بتوانید اوقات سرگرم کننده و مفیدی را برای هوادارانتان ایجاد کنید به همان اندازه افراد بیشتری را نسبت به فعالیت خود مشتاق خواهید کرد. امتحان کنید.
به روز باشید
اگر دنبال جذب هواداران نسبت به خدمات کسب و کار خود هستید، سعی کنید به روز باشید و هواداران خود را نسبت به آخرین فعالیت هایتان باخبر کنید.
برای مثال اگر صاحب یک شیرینی فروشی هستید افراد را با آخرین و به روزترین شیرینی هایی که در فروشگاه خود تهیه کرده اید آشنا واز جزئیاتی مانند قیمت یا محتویات شیرینی ها آگاه ک نید.
هرچقدر جزئی تر به معرفی خود و کسب و کارتان بپردازید هواداران بیشتری را به سمت خود کشانده اید.
متفاوت عمل کنید
اگر می خواهید در چند شبکه اجتماعی عضو و همزمان در آنها به فعالیت مشغول شوید، سعی کنید محتوای آنها را متفاوت درنظر بگیرید تا شبیه یکدیگر نباشند.
برای مثال اگر در یکی از این شبکه ها به معرفی کسب و کار خودتان پرداخته اید در شبکه دیگر سعی کنید از زاویه ای دیگر به موضوعات مورد علاقه تان بپردازید تا همه نوع مخاطبی را به سمت خود بکشانید.
اطلاعات موثق در اختیار هوادارانتان بگذارید
افرادی که قرار است جزو هواداران پروپاقرص شما شوند به یک پروفایل دقیق و البته اصولی و صحیح نیاز دارند. اگر در شبکه های اجتماعی به معرفی کسب و کار خودتان پرداخته اید حتما آدرس دقیق و شماره تماس را در صفحه تان بگنجانید تا علاقه مندان به فعالیت شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
سالروز تولد یادتان نرود
یکی از تکنیک های خیلی مهم و تاثیرگذار برای جلب هواخواهانتان این است که روز تولد آنها را به خاطر بسپارید و در روز معین مطلب مورد علاقه یا ویدئویی مناسب با این روز به آنها هدیه دهید. با این کار حس بسیار مثبتی به دوستانتان منتقل خواهیدکرد و آنها را نسبت به خودتان مشتاق تر کرده اید.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/