سعیدی: طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان همچنان بررسی می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت : در طرح ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان ، بدنبال این هستیم که این طرح ، طوری لحاظ شود که بتوان از تجربیات بازنشستگان نیز استفاده کرد.

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: طرح ممنوعیت بکارگیری از بازنشستگان بدلیل ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت استفاده از تجربیات بازنشستگان همچنان در کمیسیون در حال بررسی است .

وی تصریح کرد: شورای نگهبان نیز بر اساس این ابلاغیه به طرح مذکور ایراد گرفت و معتقد است که با اجرای این طرح قطعا نمی توانیم از تجربیات بازنشستگان استفاده کنیم بنابراین این موضوع برای رفع ایرادات دوباره به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد که هنوز در حال بررسی است.

سعیدی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به این طرح افزود: ایرادات شورای نگهبان به طرح ممنوعیت بکارگیری از بازنشستگان به مراتب ، ( اطلاق ممنوعیت به کارگیری افراد بازنشسته و پرداخت آن‌ها مغایر بند 8 سیاست‌های کلی نظام اداری(حفظ کرامت، عزت و تعیین معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران و بهره گیری از نظرات و تجارب آنان) و مخالف بند یک قانون اساسی است که در برخی موارد مانع ایجاد نظام اداری صحیح می‌شود ) ،   ( مغایر با بند 10 اصل سوم قانون اساسی " ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیر ضروری"  است ) و ممنوعیت هر گونه پرداخت از هر محل و تحت هر عنوان در خصوص دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه کل کشور  استفاده می‌کنند  و نیز نامشخص بودن این طرح که آیا شامل موارد و یا اجازات خاصه در تبصره 3 می‌شود و یا خیر، از جمله ابهاماتی هستند که شورای نگهبان مطرح کرد و خواستار رفع آن ازمجلس شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال جوانان ادامه داد: اجرای این طرح قطعا در ایجاد اشتغال جوانان کمک بزرگی خواهد بود اما باید در نظر گرفت که بازنشستگانی که خدمتشان تمام می شود ، بکارگیری نشوند اما از تجربیات سال های طولانی کاریشان استفاده بهینه شود.

سعیدی گفت: روح قانون برای پیشبرد طرح ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان هم ایجاد اشتغال برای جوانان است و هم بکارگیری از تجربیات بازنشستگان بنابراین نمایندگان مجلس نیز برای رسیدن به بهترین راه حل ممکن در تلاش هستند اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۴
ممنوعیت جذب و استخدام بازنشستگان چندشغله در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۴
حذف یارانه بازنشستگان چندشغله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ دی ۱۳۹۴
روال اداری یک سیکل تکراری و مشخص است که نه نیاز به تجربیات شخص بازنشسته هست نه نیاز به شخص متخصص فقط باید یک فلوچارت تهیه شود که وظایف و پست سازمانی کارمندان مشخص شده باشد, من دو سال سرباز امریه وزارت راه وشهرسازی بودم و متصدی ثبت نام مسکن مهر که باید مدارک متقاضیان را اسکن میگرفتم و در سامانه مسکن مهر ثبت می کردم, این کار نیاز به افراد با تجربه ندارد فقط باید icdl بلد باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۰ دی ۱۳۹۴
ممنوعیت جذب و استخدام بازنشستگان در بانک ها و شهرداری ها, مدارس دولتی وروستایی و شبانه روزی,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ دی ۱۳۹۴
بازنشستگان محترم میتوانند تجربیات خود را به شکل, نظام پیشنهادات در اختیار ادارات دولتی قرار دهند نه اینکه دوباره در ادارات دولتی استخدام شوند و جای یک جوان بیکار را اشغال کنند, بازنشستگان میتوانند برای اصلاح سیستم اداری و حذف بروکراسی اداری, نظر و ایده بدهند,
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۰ دی ۱۳۹۴
واقعا باید اول فکری برای جوانان کرد چون نسل سازی در گرو جوانان است تا وقتیکه کاری نباشه اونها ازدواج نخواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۹ دی ۱۳۹۴
ببخشید کار نکردن بازنشته ها مغایر با قانونه؟ اونوقت اینهمه بیکاری جوانان و معضلات اجتماعی مغایر با قانون نیست. قطعا" نظر رهبری این نبوده که تو سازمانها و اداره ها و شرکتها پر بشه از افراد بالای 60 سال. بله از تجربیاتشون استفاده بشه . همه موافقند . ولی اولویت با بکارگیری جوانان . بخدا آدمی رو میشناسم حقوق بازنشتگی بالای 3 میلیون داره . سودسپرده هم میگیره. اجاره یک واحد رو هم میگیره. بازم با پارتی بازی رفته داره ماهی 4 میلیون میگیره. خداپیغمبری نظر رهبری اینه؟؟؟؟؟ بابا تصویب کنید خلاص . ( بکارگیری افراد بازنشسته در هر شرایطی و در هر شرکت وسازمانی اعم از دولتی و خصوصی ممنوع .) باورکنید 50-60 درصد این جوانها میرن سرکار. ولی اگر تبصره بزارید دوباره کارو خراب کردید. چون هر سازمان و شرکتی به نفع خودش تفسیر میکنه.
خیلی از شرکتها و موسسات و کارفرمایان بخش خصوصی از این قانون خوشحال هم میشن . چرا که الان از هرجایی هر مدیر و مسئولی سفارش میکنه . یکی واسه پدرخانمش - یکی واسه عموش - یکی واسه دایی ش - یکی واسه باجناقش و یکی واسه شوهرخاله اش و .......... . بنده خداها مدیر شرکتها و سازمانها هم تو رودروایسی این افراد رو جذب میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۸ دی ۱۳۹۴
به نظر من این طرح بتید اجرا بشه چون حتی اگه از تجربیات بازنشسته ها استفاده نشه یک جوان یا نوجوان میتونه با استفاده از هوشش در کمترین زمان ممکن به امور مسلط بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۸ دی ۱۳۹۴
اگر این طرح اجرا شود خیلی از ارگان ها نیازمند به نیرو میشوند و اینجاست که یه سرو سامانی به جوانان بیکار داده میشود
آخرین اخبار