معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از افزایش اعتبارات اعزام به مشهد بازنشستگان تامین اجتماعی به 4برابر خبر داد.

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران ، منصور اعتصامی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که امروز (چهارشنبه) در ساختمان تامین اجتماعی برگزار شد ،با اشاره به برنامه های این سازمان در هفته کارگر اظهار کرد: با توجه به تشکیل اداره کل بیمه شدگان در سال جاری و علی رغم نوپابودن آن ،این اداره برنامه های مناسبی را در جهت ورود به هفته کار دارد. 

 وی افزود: بر همین اساس فعالیتهای سازمان تأمین اجتماعی در سه بخش متمرکز است که تجلیل و گرامیداشت پیشکسوتان و بزرگانی که نقش اساسی در ایجاد امنیت ملی و تأکید بر ساختار تولید در کشور داشته‌اند از جمله این برنامه‌ها است.

اعتصامی تأکید کرد: در این برنامه ضمن پاسداشت شهداء و دیدار با خانواده‌های شهداء در سراسر کشور از هر استان دو یا سه تن از پیشکسوتان نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: سرکشی به کارگاه‌های صنعتی سراسر کشور در روز تأمین اجتماعی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در هفته تأمین اجتماعی است. 
 
وی از ایجاد ارتباط با شرکای اجتماعی به عنوان یکی دیگر از فعالیتهای هفته کارگر نام برد و گفت: حضور فعال در 500 مسجد و ملاقات و صحبت با مردم برای رفع مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته کارگر است. 
 
اعتصامی افزود: همچنین در روز 9 اردیبهشت جلسه‌ ویژه‌ای با تمامی تشکلها و کانونها برقرار خواهد شد که در آن جلسه از کارگران نمونه کشوری دعوت به عمل خواهیم آورد و دیدگاههای آنان را به  سمع و نظر مسئولین ذیربط خواهیم رساند. 
 
وی یادآور شد: آنچه ما در زمینه ارتباط با کانونها، حضور دوستان، پاسخگویی به سؤالات کارگران و بیمه شدگان، ارتباط با نبخه‌گان و ایثارگران و توجه ویژه به قشر بانوان انجام می‌دهیم، در راستای هم افزایی بیشتر است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه خبرنگاران گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سینمایی طراحی شد که هنوز به امضا نرسیده است. در آن تفاهم‌نامه تاکید کردیم که پوشش شاغلان فرهنگ و هنر ساز و کار جدیدی پیدا کند که کمتر با مشکل مواجه شود. باید یک جریان حقوقی از خبرنگاران حمایت کند. این قشر معمولا مغفول می‌ماند و هنوز چنین جریان حقوقی طراحی نشده است.
 
اعتصامی از طراحی دبیرخانه شرکای اجتماعی در سال 94 خبر داد و تصریح کرد: این دبیرخانه مرکزی خواهد بود تا با ارتباط وسیعی با جریانهای مخاطبین و ذینفع‌های خود داشته باشیم چرا که معضل کارفرمایان ما کارگران نیستند بلکه معضل اصلی نوع رابطه و فرهنگی است که بین این ارکان وجود دارد. 
 
وی در خصوص اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس گفت: اعزام این افراد به چند ملاک از جمله کف دریافتی مستعمری و استفاده از امکانات سازمان تأمین اجتماعی بستگی دارد. 
 
وی ادامه داد : اعتبارات این بخش به 4 برابر افزایش یافته است و بر اساس هدف گذاری انجام شده 25 هزار نفر در سال به مشهد مقدس اعزام می‌شود البته برنامه‌ریزی این است که این تعداد هر ساله افزایش یابد. 
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی همچنین از ایجاد یک زائرسرا در مشهد خبر داد و افزود: این زائر‌سرا متعلق به شرکای اجتماعی و عمدتا پیشکسوتان است و پیش‌بینی ما در بودجه درباره تهیه آن 20 میلیارد تومان است که می‌تواند با مشارکت شرکاء‌ افزایش یابد. 
 
اعتصامی همچنین از اعزام 5 هزار نفر به عتبات عالیات سخن گفت و تأکید کرد: 5 میلیارد تومان اعتبار بدین منظور در نظر گرفته شده است که با دریافت هزینه هر نفر به عنوان کمک هزینه قرض‌الحسنه انجام خواهد شد. 
 
وی  در پایان در خصوص ارائه سبد فرهنگی به مستعمری بگیران گفت: سبد فرهنگی مجموعه فرآیندی است که در آن خدمات فرهنگی در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در این سبد میزان سفرهای زیارتی را به 4 برابر افزایش داده‌ایم. 
انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، فرهنگی ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام
مناسب است شیوه و اولویت بندی اعزام مستمری بگیران به مشهد مقدس و عتبات عالیات اطلاع رسانی شود و اکنون مبهم است
آخرین اخبار