بجنورد؛

کشت 100 کیلو بذر تاغ در میاندشت اسفراین خراسان شمالی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 100 کیلو بذر تاغ در پروژه بین المللی ترسیب کربن میاندشت اسفراین کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رضا باغبان افزود: طرح کاشت 100کیلو بذر تاغ در راستای طرح کشوری «جنگلانه» در محدوده پروژه بین المللی ترسیب کربن میاندشت اسفراین در گستره 20هکتار کشت شد.

وی گفت : طرح جنگلانه که از 2سال پیش با هدف احیای رویشگاه های جنگلی کشور شکل گرفته قرار است امسال در تمام استان های کشور اجرا شود.

باغبان اظهار داشت: جنگلانه طرحی مردمی است که سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست از آن حمایت می کنند.

وی افزود: امسال سازمان های مردم نهاد در سراسر کشور در این طرح شرکت می کنند و این گامی مهم و اساسی در راستای حفاظت از جنگل های کشور است.

باغبان با بیان اینکه گونه تاغ یک گونه مقاوم در مناطق خشک و بیابانی است و برای مبارزه بیولوژیک با پدیده بیابانزایی مورد استفاده قرار می گیرد .گفت: هدف از این طرح فرهنگ سازی و آموزش مشارکتی، به تصویر کشیدن نقش و جایگاه واقعی مردم بویژه جوامع محلی در تازه داشتن و نگهداری از رویشگاه های جنگلی و مرتعی است.

وی اظهار داشت: این پروژه به طور کامل متکی به توان تشکل ها و سازمان های غیردولتی و جوامع محلی و علاقه مندان به طبیعت است.

گفتنی است: گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.