قائم مقام وزیر بهداشت گفت: طرح آموزش کمک پرستاران متوقف نشده است‌. اختلاف نظرهای کارشناسی وجود دارد که خدمات پرستاری توسط نیروی لیسانس و فوق لیسانس و بخش دیگر توسط افراد رده پایین ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در حاشیه اولین نشست سخنگوی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات بهداشتی وزارت بهداشت برای دهان و دندان گفت: در اقدامات بهداشتی برای معاینه دانش آموزان بیش از 7 میلیون نفر را مورد معاینه قرار دادیم و وارد دوره بعد می شویم. اقدام دیگر ما در ارتباط با افرادی است که به سلامت دندان‌های خود توجه نداشته اند که برای آنها بسته خوبی تهیه و منابع آن در طرح تحول سلامت پیش بینی شده است‌.

وی افزود: هزار و 400 کلینیک دندان پزشکی با تعرفه معقول و مناسب برای مردم در مراکز دولتی و غیر دولتی در نظر گرفته ایم. علت اصلی مراجعه کم مردم تعرفه نا‌مناسب خدمات ارائه شده است که بخش خصوصی معیار خود را دارد. ما از طریق خرید خدمت تلاش داریم این مشکل را برای افراد محروم حل کنیم. طرح کمک پرستاران متوقف نشده است‌. اختلاف نظر های کارشناسی وجود دارد که خدمات پرستاری توسط نیروی لیسانس و فوق لیسانس و بخش دیگر توسط افراد رده پایین ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به کمبود نیروی پرستاری تمامی خدمات توسط پرستاران انجام نمی شود‌. ما آنچه به صلاح مردم باشد انجام می‌دهیم. در دانشگاه علوم پزشکی کرمان 95 پرستار به صورت قراردادی مشغول به کار بودند که قرارداد آنها به اتمام رسیده است و با توجه به مازاد نیروی پرستار در کرمان به آنها پیشنهاد شد تا در مناطق دیگر که کمبود نیرو داریم مشغول به کار شوند  که برخی نپذیرفتند.

حریرچی در پایان گفت: تعداد نیروی پرستار در کل کشور یکسان نیست بلکه در برخی نقاط کمبود نیرو و برخی مازاد نیرو داریم و در تهران ما با کمبود نیروی پزشک و پرستار مواجه هستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار