جعفری گفت: رسیدگی به امور اعتبار بخشی باعث شده که پرستاران از رسیدگی به امور بیمار غافل شوند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، جعفری عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری امروز 2 اسفند در مراسم روز گرامی‌داشت پرستار که در تالار امام علی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود، گفت: یکی از معضلات اصلی حوزه پرستاری کمبود پرستار است به طوریکه باید در حال حاضر حداقل دو برابر نیروهای موجود پرستار در بیمارستان‌ها حضور داشته باشد.

البته باید توجه داشت: که با اجرای طرح تحول هم حجم کاری پرستاران بسیار زیاد شده است و این خود معضل کمبود پرستاررا دو چندان کرده است. 

وی ادامه داد: موضوع مستند سازی بحث حاکمیت بالینی و اعتبار بخشی وقت زیادی از پرستاران می‌گیرد به طوری که پرستاران به جای رسیدگی به حال بیمار دائما باید در حال نوشتن اعتبار بخشی باشند. جای تاسف دارد که طی چند روز گذشته گزارش به من اعلام شد که پرستاران به دلیل انجام اقدامات اعتبار بخشی داروهای بیماران را سر وقت به بیماران نمی‌توانند بدهند. 

وی با بیان اینکه باید تربیت نیروی پرستاری دو چندان شود چرا که دانشکده‌های پرستاری این ظرفیت را دارند، تاکید کرد: از معضلات دیگر حوزه پرستاری کمبود نیروی پرستار مرد است. 
به طوری که این مشکل باعث شده در برخی از بیمارستان‌ها فشار جدی به پرستار زن وارد شود. 

جعفری در بخش‌ دیگری از سخنان خود عنوان کرد: برای حل معضل کمبود نیروی پرستار باید از نیروهای کمکی همچون کمک پرستار و کمک بهیار، استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسئولین باید جذب پرستار از طریق شرکتی را ساماندهی کنن، خاطر نشان کرد: مسئولین باید فکری اساسی برای معیشت پرستاران کنند و پرداخت‌ها عادلانه شود. 
همچنین تقاضای تمام پرستاران اجرای قانون تعرفه‌گذاری است. 



انتهای پیام/ 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار