جمعی از نمایندگان مجلس ضمن تذکر کتبی، خواستار رسیدگی رییس جمهور به منع برگزاری اجلاس وزرای فرهنگ جهان اسلام در مشهد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در حالیکه در مصوبه اجلاس سال 2010 وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در باکو، مشهد به عنوان میزبان این اجلاس در سال 2017 انتخاب شده بود، در ماه گذشته آیسسکو با تغییر مصوبه قبلی خود برگزاری این اجلاس را به شهر کوچک سنار در سودان واگذار کرد.

در پی این موضوع جمعی از نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رییس جمهور ضمن اعتراض نسبت به رفتار خلاف عربستان سعودی و برخی از رقبای جمهوری اسلامی ایران و تذکر و گلایه نسبت به کم توجهی و انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در اجلاس یک ماه گذشته که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، خواستار پیگیری جدی این موضوع و صیانت ایشان از جایگاه فرهنگی کشور شدند.

حال  باید دید پشت پرده این تصمیم تاثیر لابی رئیس عربستانی آیسسکو است یا اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نتوانسته به خوبی در جلسه مذکور در عمان رایزنی نماید، به هر حال آنچه مشخص است دولت باید به این موضوع  اعتراض کند؛ زیرا شهر سنار سودان در مقابل مشهد شهری کوچک است و بعد فرهنگی و معنوی آن  به هیچ وجه به مشهد نمی رسد اما در نهایت این شهر میزبانی این اجلاس مهم را از چنگ ایران و شهر مشهد در آورده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ش
برچسب ها: آبسسکو ، اجلاس ، وزرا ، فرهنگ ، اسلام ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.