نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: تحقق پیشرفت و توسعه جامعه در سایه توجه به پژوهش و علم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تبریک روز پژوهش اظهار کرد: باید به جای شعار و وعده دادن به توسعه علمی کشور و همچنین به گسترش علم توجه شود.

وی ریشه توسعه جامعه را توسعه علمی کشور برشمرد و افزود: علم و دانش ریشه توسعه است و پژوهش و استفاده ازعلوم مختلف شاخه و برگ آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه تنها یادگیری تئوری علوم کارساز نخواهد بود، افزود: به کار بردن علوم و استفاده از آن ها در زمینه های مختلف موجب رشد و بالندگی کشور می شود و دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی کشور تنها باید به دنبال توسعه علمی کشور باشند.

وی با تسلیت شهادت حضرت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و رحلت نبی مکرم اسلام؛ استفاده از سیره و روش ائمه اطهار در زندگی را موجب سعادت انسان دانست.

خطیب نماز جمعه قزوین، با اشاره به اینکه ماه ربیع الاول ماه شادی مومنان و مسلمین است و هجرت رسول مکرم اسلام در این ماه اتفاق افتاده، گفت: پیامبر در ماه ربیع الاول به منظور توسعه و همه گیر شدن اسلام هجرت فرمودند و هجرت ایشان از ابعاد مختلف برای حیات اسلام بسیار ضروری و سازنده بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.