از 35 معلول موفق و توانمند گيلان در رشت قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز رشت؛  مديرکل بهزيستی گيلان در اين مراسم از وجود 37 هزارمعلول در استان خبر داد و گفت : اين معلولان در زمينه های مختلف ورزشی ، هنری ، ادبی ، فرهنگی و تحصيلی رتبه های برتر استانی ، ملی و بين المللی کسب کرده اند.

محمدرضا پارسی افزود : بيش از 15هزار نفر از اين افراد معلول جسمی حرکتی هستند.

وی با بيان اينکه مشکلات تردد در معابر عمومی و نداشتن شغل از مهم ترين مشکلات و دغدغه های معلولان گيلانی است ، ابراز اميدواری کرد : با مشارکت جمعی و همت همه مديران استانی اين مشکلات برطرف شود.

استاندار گیلان هم از ساخت مرکز نگهداری بيماران روانی مزمن و مرکز سلامت سالمندان در گيلان خبر داد و گفت : با رايزنی های صورت گرفته با رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی کشور ساخت اين 2مرکز به زودی در گيلان آغاز می شود.

محمد علی نجفی با انتقاد از فراهم نبودن زیرساخت ها برای تردد معلولان در معابر عمومی و ادارات گیلان گفت : همه مديران موظف هستند تا هرچه سريعتر نسبت به رفع اين مشکلات اقدام کنند.

وی همچنين از مسئولان صدا وسيمای مرکز گيلان خواست تا زمينه پخش اخبار ناشنوايان را فراهم کنند.

غلامعلی جعفرزاده ؛ رييس مجمع نمايندگان گيلان در مجلس هم با بيان اينکه قانون جامع حمايت از معلولان در مجلس شورای اسلامی به تصويب رسيده است گفت : به رغم تصويب اين قانون هنوز در اجرای آن مشکلا تی وجود دارد که بايد با رفع آن دغدغه های معلولان را کم کنیم .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.