نشست همکاری اقتصادی بین ایران و روسیه امروز در اداره امور اقتصادی و دارایی رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرکنسول روسیه در نشست همکاری اقتصادی بین ایران و روسیه که امروز در اداره امور اقتصادی و دارایی رشت برگزار شد ؛ گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای بسط و گسترش ارتباطات بین ایران و فدراسیون روسیه در عرصه اقتصادی وجود دارد.

ماکسیم آناتولییویچ بارانوف افزود: گیلان از جمله رشت ، ظرفیت های لازم برای همکاری را دارد که می توانیم برای گسترش این همکاری ها تلاش کنیم.

وی گفت: همکاری های اقتصادی بر پایه ارتباطات خوب سیاسی می تواند به توسعه ارتباطات در عرصه های مختلف انجام گیرد.

بارانوف افزود: گیلان و آستاراخان پیش آهنگ در عرصه توسعه و روابط همکاری در سطح استان ها است و باید شاهد استفاده از پتانسیل های کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی از ایران به روسیه باشیم.

رییس امور اقتصادی و دارایی گیلان هم در این نشست با اشاره به سرمایه گذاری بین آستاراخان و گیلان گفت: باید قدم هایی را آماده کنیم برای توسعه اقتصادی ایران و روسیه از جمله آستاراخان .

منصور مولایی پور افزود: با روابط بیشتر می توانیم مزیت های این دو کشور را آشکار سازیم و از مزیت های خوب آن بهرمند شویم.وی روسیه را یکی از پیشرفته ترین کشور ها در عرصه چوب یاد کرد و گفت: می توانیم از این پتانسیل کشور روسیه در صنایع چوب و جذب سرمایه گذار استفاده کنیم.

مولایی پور با بیان اینکه جذب سرمایه گذار در 2 کشور می تواند از طریق مناطق آزاد انجام گیرد افزود: می توان در قالب منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه باشد و دریایی مشترک و ویژه داشته باشیم و باید بسترهای آن بصورت مشترک فراهم شود.

رییس امور اقتصادی و دارایی گیلان گفت: سرمایه گذاری مشترک در صنایع دریایی از جمله کشتی سازی و تعمیرات کشتی در بنادر انجام گیرد و ایران نیز می تواند کمک کننده باشد.وی از تمام دستگاه ها که می توانند در امر سرمایه گذاری بین دو کشور شریک باشند خواست تا برای این امر تلاش کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.