مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: طی 6 ماه نخست امسال 16 هزار و 787 مددجوی قزوینی از خدمات بیمه درمانی این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛هدایت‌الله صفری با بیان اینکه 489 بیمار خاص، سرطانی و صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قزوین هستند، اضافه کرد: از این تعداد 229 بیمار در مناطق شهری و 260 نفر در مناطق روستایی زیر پوشش این نهاد است.

وی با اشاره به 229 بیمار در مناطق شهری و 260 نفر در مناطق روستایی، تصریح کرد: از این تعداد 121 نفر بیمار خاص بوده که 58 نفر در مناطق شهری و 63 نفر در مناطق روستایی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قزوین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به بیماران سرطانی تشریح کرد: از مددجویان زیر پوشش 160 نفر بیمار سرطانی که 65 بیمار در مناطق شهری و 95 بیمار در مناطق روستایی ساکن بوده و از خدمات بیمه درمانی این نهاد استفاده می‌کنند.

صفری یادآور شد: همچنین 208 نفر بیمار صعب‌العلاج نیز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قزوین بوده که 106 نفر در مناطق شهری و 102 نفر در مناطق روستایی ساکن و از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند هستند.

وی اذعان کرد: کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برای رفع فقر و محرومیت در جامعه بیش از پیش تلاش کرده و هدف این نهاد ریشه‌کن کردن فقر و کمک به این بیماران در راستای بهبود و سلامتی آنان است.

این مسوول خاطرنشان کرد: 123 مرکز حقیقی و حقوقی درمانی شامل پزشک متخصص، پزشک خانواده، داروخانه، آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری، مرکز پاراکلینیک، درمانگاه، بیمارستان و دندان‌پزشک در این رابطه طرف قرارداد با کمیته امداد امام خمینی استان قزوین هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ادامه داد: در این راستا از سوی این نهاد بیش از 8 میلیارد و 977 میلیون و 699 هزار ریال برای درمان بیماران سرطانی و صعب‌العلاج هزینه شده است.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.