معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت : تعداد افراد ضایعه نخاعی ثبت شده در بانک اطلاعاتی استان 290 نفر بوده که از این تعداد 260 معلول از سرانه یک میلیون و دویست هزار ریالی حق پرستاری بهرمند هستند .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛وارثی ضمن تأکید بر اینکه معلولین ضایع نخاعی نیاز مبرم به دریافت خدمات مراقبتی و پرستاری دارند اظهار داشت : از لحاظ آماری حدود 11 درصد از جامعه از معلولیت های ضعیف ، متوسط، شدید و خیلی شدید رنج می برند.

وی اضافه کرد : معلولیت های شدید و خیلی شدید چهار درصد از کل جامعه را به خود اختصاص می دهند و بیشترین عوامل ایجاد کننده ضایع نخاعی تصادف رانندگی ، سقوط از بلندی و یا آسیب های ضربه ای و تومورهای نخاعی است .

معاون توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به افزایش 20 درصدی هزینه نگهداری معلولان از پرداخت بیش از دو ميليارد و هفتصدو سي و سه ميليون ریال کمک هزینه حمایتی توانبخشی مستمر به معلولین استان خبر داد .

وارثی  اظهار داشت : 18461 معلول اعم از توان خواهان جسمی حرکتی ، ذهنی ، نابیتا و کم بینا ، بیماران مزمن اعصاب و روان تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

وارثی  ادامه داد : از اقدامات دیگر انجام شده با توجه به مشکلات  عدید معلولان و نیازه های درمانی مضاعف و ناکافی بودن بیمه پایه درمانی در جبران هزینه بهداشتی و درمانی مضاعف و ناکافی بودن بیمه پایه درمانی و بهرمندی ایشان از خدمات صندوق درمان است .

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد : بجز مستمری کمک های متنوع دیگری همچون کمک هزینه درمانی ، ایابذهاب ، حق پرستاری معلولان ضایع نخاعی ، کمک هزینه مناسب سازی خودرو و یا محیط زندگی و کار به تناسب نیازها به معلولان تحت حمایت پرداخت می شود .

معاون توانبخشی بهزیستی استان  تصریح کرد : حمایت های شغلی و حرفه ای ، علمی فرهنگی ، ورزشی و سایر حمایت ها و کمک های عدیده از جمله حمایت های مالی بهزیستی استان است .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: معلولین ، نخاعی ، حق ، پرستاری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.