عضو جبهه یکتا گفت: فرض کنید تمام خرابی‌ها از ما است، شما بگویید چه کارها و اقداماتی انجام داده‌اید و چرا بی‌جهت به بیگانگان امید دارید؟!

ما میخواهیم راه حل‌ها و برنامه‌هایی را به مردم و دولت ارائه دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "لطف‌الله فروزنده" در نشست جبهه گفتمانی یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی پیرامون وضعیت آموزش عالی کشور اظهار داشت: ما در ابتدای شکل‌گیری جبهه یکتا بر جنبه گفتمانی این جبهه تأکید داشتیم.

وی با اشاره به اینکه شش کمیسیون برای موضوعات و بحث‌های تخصصی شکل گرفته است، گفت: ما قصد داریم وضع موجود کشور را بررسی گ کنیم و همچنین میخواهیم راه‌حلها و برنامه‌هایی را به مردم و دولت ارائه دهیم.

فروزنده با بیان اینکه ما قصد داریم با بحث‌های صورت گرفته، سیاست‌های مقام معظم رهبری اجرایی شود، ادامه داد: دو جریان در کشور شکل گرفته که یکی از آنها نگاه به بیرون است و جریان دوم نگاه به انقلاب اسلامی است که باید به موضوعاتی مانند تولید علم و امکانات داخلی تأکید داشته باشیم.

عضو جبهه یکتا با بیان اینکه تولید علم منجر به تولید قدرت نظامی،‌ سیاسی و ... می‌شود،‌ ادامه داد: اگر بخواهیم دانش را از بیگانگان بگیریم، به مصرف‌کننده تبدیل خواهیم شد و به هیچ جایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه این روزها بحثی مبنی‌بر ورود سرمایه‌گذاران به کشور از طریق برجام فراهم می‌شود، گفت: عملکرد دولت یازدهم در حوزه تولید علم منجر‌به تنش در دانشگاهها، برگرداندن عناصر فتنه و تغییر رؤسای دانشگاهها بدون دلیل شده است که این موضوع دانشگاهها را تبدیل به باشگاه سیاسی کرده است. از اینرو مجلس مجبور شد وزیر را استیضاح کند.

فروزنده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ما علم نداشته باشیم صنعت،‌ مدیریت ما و ... عقب خواهد ماند، تصریح کرد: آن کسانی که بر دنیا مدیریت می‌کنند و اقیانوس‌ها و تنگه‌های حساس را در اختیارشان گرفتند با ابزار علم بشریت را به این خاکستر نشاندند.

عضو جبهه یکتا بیان کرد: در حال حاضر دانشجویان فنی و مهندسی سالانه بین 150 تا 180 هزار نفر ایرانی با تحصیلات بالا از کشور خارج می‌شوند که معادل خروج 150 میلیارد دلار هزینه از کشور است.

فروزنده با بیان این که ممکن است در سال‌های آینده با لشگری از مهندسین بیکار مواجه شویم تصریح کرد: وقتی زمینه کار برای تحصیل‌کرده‌ها فراهم نکنیم تا چند سال آینده با 11 هزار بیکار مواجه می‌شویم همچنین این موضوع موجب فرار مغزها خواهد شد و شرکت‌های چندملیتی از این طریق برای کشورهای دیگر سرمایه انسانی  جمع می‌کنند.

وی با اشاره به این که 86 هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم افزود: چرا باید به دنبال سرمایه‌گذار خارجی باشیم زیرا با فراهم شدن امنیت و بستر  سرمایه‌گذاری مردم به این سمت روی می‌آورند و  دیگر لازم نیست برای سرمایه‌گذاری‌ها از خارجی‌ها استفاده کنیم، باید بدانیم که آن‌ها از این طریق به دنبال نفوذ هستند، آن‌ها به دنبال تبدیل ایران به مصرف‌کننده هستند، برای حل این معضل گفتمان عزت و پیشرفت را دنبال کنیم.

عضو جبهه یکتا اظهار داشت: فرض کنید تمام خرابی‌ها از ما است، شما بگویید چه کارها و اقداماتی انجام داده‌اید و چرا بی‌جهت به بیگانگان امید دارید زیرا هر کشوری در جنوب شرق آسیا با اتکا به داخل، بها دادن به دانشمندان و ظرفیت‌سازی پیشرفت کرده است.

فروزنده با اشاره به این که امروزه با دولت رکودی مواجه هستیم ادامه داد: در حال حاضر واحدهای صنعتی، نیمه تعطیل، تعطیل و یا در حال تعطیل شدن هستند از این رو باید به بازار 370 میلیونی کشورهای منطقه توجه داشته باشیم زیرا بیش از حد به تکنولوژی ما نیاز دارند که این موضوع باعث نگه داشت مغزها و سرمایه انسانی می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما نگران این موضوع هستیم و می‌خواهیم از طریق گفتمان این موضوعات و مسائل را در جامعه نهادینه گفتیم البته طبق گفته مقام معظم رهبری گفتمان از طریق عقلانیت و زبان خوش امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۴
دست شما درد نكنه از الطاف حضرتعالي بسيار بهره مند شدم لطف كرده به كار خود رسيدگي كنيد
آخرین اخبار