نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه نباید به مسئله نفوذ با دیدی ابزاری نگاه کرد، گفت: متأسفانه برخی‌ از واژه "نفوذ" برای خارج کردن رقبا از صحنه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری  نماینده مردم تهران در مجلس در همایشی که بعد از ظهر امروز(سه شنبه) با موضوع نفوذ در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره رابطه نفوذ با دوران پسابرجام اظهارداشت: نفوذ موضوع تازه‌ای نیست و همیشه و خصوصا از ابتدای انقلاب مطرح بوده است چرا که دشمنان همواره در تلاشند تا در ایران نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه وظیفه ما این است که اسلام را در تمام دنیا گسترش دهیم، افزود: اسلام داعیه جهانی دارد و دنیا باید تحت سیطره دین مبین اسلام قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مگر ما بدنبال نفوذ در اروپا و آمریکا نیستیم؟ قطعا ما بدنبال نفوذ در این کشورها هستیم و باید هم باشیم.

مطهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "مراقب باشید که راه نفوذ دشمن از طریق برجام باز نشود"، اظهار داشت: درواقع این سخن ایشان نوعی هشدار و توجه برای مراقبت بیشتر بود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه متاسفانه شاهدیم که در بخش فرهنگ تا حدودی نفوذ صورت گرفته است، افزود: وقتی به سبک زندگی خود نگاه می‌کنیم مشخص می‌شود چه مقدار به اسلام نزدیکیم و چه مقدار سبک غربی در ما نفوذ کرده است.

مطهری گفت: طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده است متاسفانه گزارشات مأیوس کننده‌ای بویژه در زمینه افزایش طلاق و اعتیاد به چشم می‌خورد که رهبر معظم انقلاب برای استماع این گزارش 6 ساعت وقت گذاشتند و حتی اشک ریختند و فرمودند که من مسئولم.

وی در ادامه گفت: این آمارها حاکی از نفوذ فرهنگی است و نشان می‌دهد که بخش اعظمی از مشکلات ما ناشی از نفوذ فرهنگی است.

مطهری با اشاره به سوالی که هفته گذشته در صحن علنی مجلساز وزیر فرهنگ و ارشاد بدلیل استفاده زیاد از الفاظ و اصطلاحات بیگانه پرسیده شد، اظهار داشت: متأسفانه استفاده از کلمات بیگانه در کشور رواج یافته است و حتی بلیط‌ها و فاکتورهای انگلیسی به ما می‌دهند، پاسخ‌های وزیر هم از نظر من قانع‌کننده نبود ولی به دلیل داشتن دو کارت زرد از به رأی گذاشتن سوال خودداری کردم.

نماینده مردم تهران با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورها نفوذ فرهنگی با تغییر الفبای آن کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مثلا در پاکستان از زمانی که زبان و الفبای مردم انگلیسی شد پاکستانی ها دیگر نمی‌توانند قرآن را به زبان خودشان یعنی اردو بخوانند.

وی در ادامه افزود: نوع پوشش جامعه نسبت به 15 سال قبل تغییر بسیاری کرده و این نشان‌دهنده نفوذ فرهنگی است.

مطهری با تأکید بر اینکه نباید به نفوذ با دیدی ابزاری نگاه کرد، اضافه کرد: متأسفانه برخی‌ها از این واژه برای خارج کردن رقبا از صحنه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تذکری که دیروز به وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات درباره علت بازداشت خبرنگاران توسط اطلاعات سپاه داده بود گفت: من گفتم حرف من چیز دیگری بود و اگر قرار است که خبرنگاری بازداشت شود متولی آن باید وزارت دادگستری و یا وزارت اطلاعات باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درباره ضاربانش و گذشت از جرم آنها اظهار داشت: ضاربان من باید در دادگاه عذرخواهی و اعلام می‌کردند که دلیل اقدامات آنها تحریک برخی دیگر بوده است لذا من خواهان محاکمه افرادی هستم که به این جوانان خط داده‌اند و آنها دست به این اقدام زده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دین‌داری در جامعه و تفاوت آن با گذشته اظهار داشت: معتقدم که وضعیت دین‌داری نسبت به قبل از انقلاب بهتر شده و با وضعیتی که پیش از انقلاب داشتیم متفاوت است، در سالهای اخیر شاهد دین‌داری بیشتر دانشجویان در سطح دانشگاه بوده‌ایم و دانشجویان در دانشگاه اعتقادات خود را بیان کرده‌اند.


این نماینده مجلس با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان اظهارداشت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که "حتی می‌توانید از بنده هم انتقادکنید" و حتی گفتند که "این برداشت غلطی است که برخی فکر می‌کنند که باید حرفهای مرا تکرار کنند چرا که باید نظرات مختلف درجامعه وجود داشته باشد".

وی در پایان تصریح کرد : بارها در دولت سابق گفتم که نمی‌توان با رفتارهای احمدی نژادکنار آمد و با بی‌قانونی های او مسامحه کرد چرا که او رسما می گفت که تا آنجا که خودم صلاح می دانم به قانون عمل می کنم که این قطعا اشتباه بود و نباید لحظه ای این چنین افراد بر سر کار باشند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار