رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب یادداشتی را در رابطه با انتشار اسامی برخی افراد به عنوان كانديداهای احتمالی انتخابات آتی مجلس برای حوزه انتخابيه تهران در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داده است.

اهداف ليست های انتخاباتی چيست؟به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "احمدشریف" رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب یادداشتی را در رابطه با انتشار اسامی برخی افراد به عنوان كانديداهای احتمالی انتخابات آتی مجلس برای حوزه انتخابيه تهران در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

اخيرا افرادی با اهداف خاص اقدام به انتشار اسامی برخی افراد به عنوان كانديداهای احتمالی انتخابات آتی مجلس برای حوزه انتخابيه تهران كرده‌اند، در بين اسامی منتشر شده طيف مختلفی از صاحب منصبان دوره‌های پيشين در دولت و مجلس گرفته تا سياسيون كنج عزلت گزيده و برخی اشخاص جويای نام ديده می شود. در اين بين اهداف احتمالی زير را می توان برای اين اقدام زودهنگام متصور بود:

١- سنجش واكنش افكار عمومي نسبت به جايگاه برخي از اسامی موجود در اين فهرست‌ها. هرچند انتشار اين ليست‌ها بدون اطلاع تعداد زيادي از شخصيت های صاحب نفوذ در آنها و تنها به سبب جلب توجه به سايرين صورت می پذيرد.

٢- اعمال فشار بر دست اندركاران و برنامه ريزان جناح های سياسي برای اخذ سهميه در فهرست‌های نهايی
 
٣- بالا بردن هزينه‌های رد صلاحيت افراد توسط شورای نگهبان، که در اين ارتباط ذكر چند نكته خالی از فايده نخواهد بود:

الف: فقدان ساختار حزبی در كشور ، فضای انتخابات را بسيار آسيب پذير کرده است بطوريكه فقدان برنامه مدون و حاكميت هرج و مرج از ويژگي های بارز فضای غير حزبی در عرصه فعاليت‌های سياسی است.

ب: استفاده مكرر از افرادی كه نه از توان جسمی و نه از انگيزه كافی براي تصدی سمت مهم وكالت مردم در مجلس قانونگذاری برخوردارند بار ديگر فقدان كادرسازی را در اركان مختلف حاكميت به رخ می‌كشد. از عجايب روزگار اين است كه برخی افراد كه امروزه عليرغم كهولت سن و بازنشستگي اجباری از محل كار خود كماكان پای ثابت نامزدي برای هر انتخاباتی هستند نيروهای مستعد ، با انگيزه و توانمند را با چوب كم تجربگی تخطئه می‌كنند در حاليكه خود در سنين جوانی و حتی كمتر از سی سالگی سمت های مهمی چون استاندار، سفير، معاون وزير و نمايندگی مجلس و ... را تجربه كرده اند. اصل جانشينی كه تربيت افراد صالح برای تداوم مديريت است موضوعی كاملا فراموش شده در نظام اداری كشور است.

ج: چرخش مدار مديريت در يك سيكل بسته و دست بدست شدن آن در بين جناح های خودساخته فرصت استفاده از ظرفيت ديگر شهروندان را از بين برده است. ظاهرا برخی‌ها فكر مي‌كنند مالك مصادر و سمت های مديريتی كشور هستند و برای خود حق ويژه در برابر ديگران قائلند. اين افراد در صفحه بازی خود ديگران را هرچند لايق تر و شايسته تر باشند پياده نظام و سرباز می دانند و براي خود نقش بی بديل شاه و وزير و ... تعريف كرده اند.

د: آنچه كه خيلی از افرادی كه حق قيموميت برای خود قائلند از آن غافلند، خواست اكثريت مردم است كه خسته از شعارزدگی و بازی های نافرجام سياسی ،داشتن يك زندگی آرام و بی دغدغه توأم با رفاه نسبی است . موضوعی كه در فقدان احزاب برای ارائه برنامه برای دستيابی به چنين هدفی در صورت كسب اكثريت كرسی های پارلمان، فرصت خودنمايی برخی زرنمايان سيم فروش را پديد آورده است.

 انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
برچسب ها: شریف ، انتخابات ، لیست ، کاندیدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار