همزمان با هفته بسیج صورت می‌گیرد؛

شبكه های رادیویی به استقبال هفته بسیج می‌روند

همزمان با فرارسیدن هفته بسیج و با هدف انتقال و ترسیم عظمت و شکوه پایداری بسیجیان كشورمان در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، شبكه های رادیویی ویژه برنامه های متنوعی را تهیه و تولید كردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، به منظور ترسیم عظمت و شکوه پایداری بسیجیان كشورمان در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، شبكه های رادیویی ویژه برنامه های متنوعی را برای پخش در هفته بسیج تهیه و تولید كردند كه بخشی از آنها بدین شرح است؛
 
معرفی كارگران بسیجی نمونه در رادیو اقتصاد
رادیو اقتصاد:

"مدیریت‌برتر" تبیین ابعاد مختلف مدیریت بسیجی(جهادی) و تاثیر آن در پیشبرد اقتصادی كشور و معرفی مدیران بسیجی نمونه و تبیین نقش آنها در رشد و پیشرفت اقتصادی كشور از جمله محورهای این برنامه است كه ساعت 00/20 دوم آذر ماه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.        
"كاروكارگر" نیز كه ساعت 00/20 4 آذر ماه از رادیو اقتصاد به روی آنتن می‌رود، به معرفی كارگران بسیجی نمونه، تبیین نقش روحیه بسیجی و جهادی كارگران در رشد و پیشرفت اقتصادی كشور می‌پردازد.        
حضور سرداران و پیشكسوتان دفاع مقدس در مسابقه رادیو ایران

رادیوایران:
"پلاك هشت" برنامه ای از رادیو ایران است كه به بسیج مستضعفان, بسیج هنرمندان, بسیج اصناف, بسج اقشارمختلف مردم,تاسیس بسیج و بسیج در دوران دفاع مقدس می‌پردازد. این برنامه تا 5 آذر ماه هر روز ساعت 30/13 دقیقه از این شبكه پخش می‌شود.

 "فرمانده" كه برنامه ای تركیبی در قالب مسابقه است، دیگر برنامه این شبكه رادیویی در هفته بسیج است كه موقعیت جنگی كه در سال های دفاع مقدس با مدیریت وخلاقیت جوانان آن زمان سرانجام رسیده است، در قالب مسابقه با حضورسرداران و پیشكسوتان دفاع مقدس بررسی می‌كند. این برنامه تا 3 آذر ماه ساعت 45/16 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.
كمپین رادیویی كمك به مستضعفان در رادیو تهران

رادیو تهران:
برنامه تركیبی "به همین راحتی" با تشکیل کمپین رادیویی با موضوع کمک به مستضعفان ساعت9:00صبح 3 آذر ماه از رادیو تهران پخش می شود.
"اینجا تهران است" نیز كه به معرفی برنامه های بسیج مستضعفان در شهرستانهای اطراف تهران می‌پردازد، 30 آبان ماه و 1 تا 5 آذر ماه ساعت13:00از این شبكه پخش می شود.    
 
رادیو جوان تفكر بسیجی را در متن زندگی جاری می‌كند
رادیوجوان:

"کسی صدام میزنه" با هدف معرفی بسیج به عنوان بزرگترین حرکت فرهنگی و اجتماعی مردمی با هدف مهیا بودن و آمادگی و هوشیاری در زمینه دفاع همه جانبه از میهن اسلامی، این برنامه ساعت 30/11 29 ابان ماه تا 5 آذر ماه از رادیو جوان پخش می‌شود.  
"اینجا شب نیست" نیز برنامه دیگر رادیو جوان است كه به پیاده کردن تفکر بسیجی در متن زندگی با هدف بیان این مهم كه بسیج منحصر به دوره و زمان خاصی نیست، می‌پردازد. این برنامه ساعت 30/00 روز 2 آذر ماه از این شبكه پخش می‌شود.     
  
گرامیداشت یاد یاران در رادیو سلامت
رادیو سلامت:

"به رنگ زندگی" عنوان برنامه ای از رادیو سلامت است كه به معرفی پزشكان، بسیج جامعه پزشكی و گروههای فعال پزشكی در مناطق محروم می‌پردازد. این برنامه ساعت 00/17 30 آبان ماه تا 5 آذر ماه از این شبكه پخش می‌شود.
"یاد یاران" برنامه ای گزارش محور از رادیو سلامت است كه به معرفی پزشكان بسیجی و ذكر خاطراتی از آنان می‌پردازد. این برنامه ساعت 15/12 دقیقه 30 آبان ماه تا 5 آذر ماه از این شبكه پخش می‌شود.    

انعكاس رویدادهای فرهنگی هفته بسیج در رادیو فرهنگ
رادیوفرهنگ:

در ایام هفته بسیج برنامه "كوبه" از رادیو فرهنگ پخش می‌شود كه ساعت 15/15 دقیقه به انعكاس اخبار و رویدادهای فرهنگی مرتبط با هفته بسیج می‌پردازد.         
"با ستاره ها" نیز برنامه دیگری از این شبكه است كه در قالب گفتار، موسیقی به معرفی و زندگینامه شهدای بسیجی می‌پردازد. این برنامه ساعت 16:45دقیقه 30 آبان ماه تا 3 آذر ماه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
رادیو قرآن الگوی یك بسیجی قرآنی را بیان می‌كند

رادیو قرآن:    
"والشمس" این برنامه در خصوص گرامیداشت هفته بسیج، بررسی فعالیتهای بسیج در سازمان صدا و سیما، بررسی همایش شکوه مقاومت و صحبت در خصوص اینكه هفته بسیج فرصتی مغتنم برای آگاهی بخشی و بصیرت است، سخن می‌گوید. والشمس ساعت06:30دقیقه 30 آبان ماه تا 4 آذر ماه از رادیو قرآن پخش می‌شود.           
"شجره طیبه" نیز برنامه دیگری از رادیو قرآن است كه به بیان و تبیین بسیج و نقش آن در دفاع مقدس، معرفی فعالیتهای قرآنی بسیج، معرفی نخبگان قرآنی بسیج، چگونگی بسیجی بودن و ارائه الگوی یک بسیجی قرآنی می‌پردازد. این برنامه ساعت 17:35 دقیقه 30 آبان ماه تا 4 آذر ماه پخش می‌شود.           
    
رادیو گفتگو و تحلیل نقد و جایگاه بسیج در جنگ نرم
رادیوگفتگو:

"گفت و گوی اقتصادی" برنامه ای در قالب میزگرد از رادیو گفتگو است كه بسیج و اقتصاد مقاومتی و همچنین کارکردهای بسیج سازندگی در ساز و کار اقتصاد ایران را تحلیل می‌نماید. این برنامه ساعت 30/14 دقیقه 30 آبان ماه پخش می‌شود.
"گفت و گوی سیاسی" نیز دیگر برنامه رادیو گفتگو در هفته بسیج است كه به نقد و جایگاه بسیج در جنگ نرم، نقش و جایگاه و آمادگی بسیج در مواجهه با  تهدیدات داخلی و خارجی، بسیج اصناف و ظرفیت های تولید قدرت در فضاهای تخصصی می‌پردازد. این برنامه ساعت 30/17 دقیقه 30 آبان ماه تا 5 آذر ماه پخش می‌شود.
خندق و سوران سرد دو نمایش رادیویی ویژه هفته بسیج

رادیونمایش:
"خندق" داستانی درباره زندگی و شهادت شهیدعبدالحسین برونسی از شهدا وسرداران دفاع مقدس است و برهه هایی اززندگی ایشان شامل عملیات بدر، تیپ 18جوادالائمه که تحت فرماندهی ایشان فعالیت میکرده وچهارراه خندق درشرق دجله محل شهادت شهید برونسی که اززبان همرزمان ایشان بیان میشود، را مرور می‌كند. این نمایش ساعت 06:30دقیقه 29 آبان ماه تا 4 آذر ماه پخش می‌شود.    
"سوران سرد" داستان سهراب نصرتی است  که در دوران دفاع مقدس سرباز پایگاه سوران بوده و 8 سال به زندان افتاده بعد از 20 سال به سوران می رود تا جاسوس سوران را ملاقات کند. در خانه او ساکن می شود و خاطرات 20 سال پیش را مرور می کنند ولی او منکر جاسوسی خود می شود...این نمایش ساعت 30/10 دقیقه 29 آبان ماه تا 6 آذر ماه از رادیو نمایش پخش می‌شود.
   
رؤسای رشته های ورزشی بسیج مهمان رادیو ورزش
رادیوورزش:

"جهان ورزش" كه به گفتگو با روسای كمیته های رشته های مختلف ورزشی بسیج می‌پردازد، ساعات 05/9 و 05/15 دقیقه 30 آبان ماه تا 4 آذر ماه از رادیو ورزش پخش می‌شود.    
"با گزارشگران" برنامه دیگری از رادیو ورزش است كه با تهیه گزارش از فعالیتهای ورزشی كه به مناسبت هفته بسیج انجام خواهدشد، هفته بسیج را گرامی می‌دارد. این برنامه ساعت 30/19 دقیقه 30 آبان ماه تا 4 آذر ماه از رادیو ورزش پخش می‌شود. 

رادیو پیام:  
این شبكه رادیویی نیز در ایام هفته بسیج به یاد آوری نام و خاطره بسیجیان، ارزش و اهمیت بسیج، بسیجیان در دفاع مقدس، بسیج در کلام حضرت امام (ره) و بسیج در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌پردازد.
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار