نیویورک تایمز: جدی شدن بحران تشابه نام با داعش در آمریکا

نام "آیسیس" در آمریکا برای دارندگان این اسم دردسرهای فراوانی بوجود آورده است.

گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ دردسرهای کلمه اختصاری داعش در زبان انگلیسی، که به این گروه تروریستی "آیسیس" گفته می‌شود، هر روز در حال افزایش است. "داعش" برگرفته از عبارت عربی "دولت اسلامی عراق و شام" است؛ اما همین عبارت در زبان انگلیسی "آیسیس" گفته می‌شود. آیسیس نام بسیاری از زنان، فروشگاه‌ها و حتی شرکت‌های آمریکایی است که به دلیل تشابه اسمی با داعش مورد انواع حملات و ناملایمات قرار گرفته‌اند.

فیس بوک حساب کاربری یک زن آمریکایی را با نام "آیسیس" مسدود کرد، یک کتابفروشی با نام "آیسیس" چندین بار مورد حمله افراد خشمگین قرار گرفته است و یک شرکت آمریکایی با نام "آیسیس" نیز پس حملات تروریستی پاریس مجبور به نقل مکان شد تا از خطر حملات مردم محلی در امان بماند.

"آیسیس" نام یک الهه مصری در زمان باستان است و 396 کودک در آمریکا به این نام گذاشته شده‌اند. در سراسر جهان "آیسیس"‌های دیگری وجود دارند که با تهیه طوماری از رسانه‌ها و مطبوعات درخواست کردند دیگر از این واژه برای خطاب قرار دادن داعش استفاده نکنند. 57 هزار نفر امضاکننده طوماری در حمایت از نام "آیسیس" هستند. مخالفان استفاده از نام آیسیس برای داعش معتقدند این یک اسم باستانی و پرمعنی است که بر روی دختران گذاشته می‌شود. نباید کاری کرد که این افراد بیگناه بابت داشتن اسم آیسیس در معرض حمله و ناملایمتی قرار بگیرند. آنها به اشتباه مورد نظارت ویژه مقامات امنیتی کشور قرار می‌گیرند، مکالمات تلفنی‌شان شنود می‌شود و همواره مظنون اصلی نیروهای پلیس هستند.

کاخ سفید اغلب از نام "آیسیس" برای خطاب قرار دادن داعش استفاده می‌کند و مسلمانان با اعتراض به این اقدام تاکید کردند: آمریکا نباید از عبارت "دولت اسلامی" برای این گروه تروریستی استفاده کند. داعش هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و حتی در جهت ضربه زدن به اسلام حرکت می‌کند.

به تازگی برخی مقامات غربی مانند دولت کانادا استفاده از نام "داعش" را به جای "آیسیس" آغاز کرده‌اند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار