وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد حملات نظامی این کشور علیه داعش مستقل از حملات روسیه انجام می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا؛ وزارت دفاع آمریکا – پنتاگون - روز چهارشنبه تاکید کرد ارتش آمریکا قصد ندارد با روسیه عملیات هماهنگ بر ضد گروه تروریستی داعش انجام دهد.

"استیو وارن،" سخنگوی عملیات نظامی آمریکا بر ضد داعش، اعلام کرد: در حال حاضر ما هیچ طرح و برنامه ای در زمینه  عملیات هماهنگ با روسیه بر ضد داعش نداریم. ما حملات خود را بر ضد داعش با روسیه هماهنگ نمی کنیم و در نبرد هوایی یا زمینی با داعش ،عملیات مشترکی با روسیه انجام نمی دهیم.
 
آمریکا و متحدانش ضمن انتقاد از عملیات نظامی روسیه در سوریه، مسکو را متهم کرده‌اند که مواضع گروههای مخالف و سوریه را نیز هدف قرار می دهد؛ اما به گفته مقامات روسیه و سوریه جنگنده های روسی پس از انجام هماهنگی های لازم با سرویسهای اطلاعاتی دو کشور، در حملات خود پایگاههای نظامی ، مراکز ارتباطی، وسایل حمل و نقل، ذخایر و انبارهای تسلیحات، مهمات و سوخت داعش را در سوریه هدف قرار می دهند. به گفته مقامات مسکو، اهدافی که برای این حملات در نظر گرفته می شود بر پایه هماهنگی های اطلاعاتی سرویسهای اطلاعاتی روسیه و سوریه تعیین می شود.

استیو وارن در حالی بر عدم هماهنگی آمریکا با روسیه در مبارزه با داعش تاکید کرده است که کرملین روز سه شنبه اعلام کرد حملات خود را در سوریه با ارتش فرانسه هماهنگ می کند تا به این ترتیب بمباران مواضع داعش را تشدید کند. همان روز روسیه تائید کرد انفجار یک بمب علت سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا در مصر بوده است. این سانحه که دو هفته پیش اتفاق افتاد و مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده گرفت، دویست و بیست و چهار کشته بر جا گذاشت.

فرانسه که سپتامبر گذشته هواپیماهای جنگی و شناسایی خود را در سوریه وارد عمل کرد، حملات هوایی خود را به مراکز نفت و گاز در این کشور  که منابع درآمد اصلی گروه داعش هستند، گسترش داده است. جنگنده های فرانسوی ابتدا مواضع و مراکز آموزشی داعش را در سوریه هدف قرار می دادند.

در روزهای اخیر نیروی هوایی روسیه نیز حملات خود را در اطراف منطقه رقه، مرکز خلافت داعش در شمال سوریه تشدید کرده است.

طبق  بیانیه ای که ارتش روسیه منتشر کرد، دوازده بمب افکن راهبردی دورپرواز Tu-22M3 در این عملیات مواضع و مراکز داعش را در استانهای رقه و دیرالزور هدف قرار دادند و سی و چهار موشک کروز به مواضع این گروه در استانهای حلب و ادلب شلیک کردند.

از اوت 2004 آمریکا و متحدانش حملاتی هوایی را بر ضد مواضع داعش در عراق انجام می دهند. این کشورها همچنین از سپتامبر 2014 بر ضد داعش در سوریه وارد عمل شدند؛ اما روسیه از سی ام سپتامبر  طبق تصمیم "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور این کشور،  و همچنین درخواست "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، عملیات نظامی خود را بر ضد داعش در سوریه آغاز کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار