سخنگوی دولت امروز با حضور در همایش ملی بررسی ابعاد طرح احیای 550هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام در اهواز از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای طرح ملی اراضی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان؛ معاون رئیس‌جمهور در همایش ملی بررسی ابعاد طرح احیای 550هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام در اهواز گفت: ما امروز در فروش نفت محدودیت داریم و ارزهای نفتی را هم به دلیل تحریم بانک مرکزی نمی توانیم استفاده کنیم ولی امیدواریم با پایان یافتن تحریم‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بتوانیم شرایط را بهتر کنیم.


سخنگوی دولت تاکید کرد: ما بازار کشور را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهیم و خودمان انتخاب می‌کنیم، شرکت‌هایی که حاضر نبودند حتی یک سنت در ایران سرمایه گذاری کنند امروز حاضرند میلیاردها دلار هزینه کنند.

وی اضافه کرد: به این شرکت‌ها گفتیم باید فرزندان ما به‌کار گرفته شوند، سرمایه گذاری در داخل و فروش محصولات این شرکت‌ها باید در دیگرنقاط باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند قراردادی را به ما تحمیل کند.


محمد باقر نوبخت امروز در ادامه همایش ملی بررسی ابعاد طرح احیای 550هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام در اهواز گفت: طرح احیای550 .هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام، بزرگترین طرح آبی و خاکی ایران است و از افتخارات خوزستان در کنار حماسه‌های دفاع مقدس است.

نوبخت با بیان اینکه این طرح هیچ منع عملیاتی ندارد تاکید کرد: به عنوان رئیس سازمان برنامه ریزی می گویم هیچ دغدغه ای برای 200هزارهکتار باقیمانده نباید باشد چرا که این طرح ملی است و ما متعهد به انجام آن هستیم.

وی با اشاره به تامین منابع مورد نیاز طرح ملی اراضی خوزستان گفت: نیاز به گفتن نیست که منابع این طرح قبل از آغاز تامین شده و با درآمدهای کشور گره نخورده است، البته ما برای برخی طرح‌های عمرانی کمبود اعتبارداریم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: 20هزار میلیارد تومان برای دیگر طرح های عمرانی پرداخت کرده‌ایم و امسال 5هزار میلیارد تومان بیش از سال گذشته تامین اعتبار کردیم.

وی با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تخصیص اعتبار بیشتر تاکید می‌کند و من نیز به وی برای انجام کار اطمینان می‌دهم.

نوبخت گفت: به عنوان سخنگوی دولت، همدلی و همزبانی دولت و ملت در خوزستان را برای اجرای این طرح ملی بسیار خوب می‌بینم.

سخنگوی دولت با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان گفت: کارهای عمرانی کشور را در بی‌سابقه‌ترین دوران تحریم انجام دادیم و غربی‌ها به همین دلیل پای میز مذاکره آمدند.


نوبخت افزود: با توجه به همین موضوع، مردان دیپلماسی خارجی کشور توانستند با همدلی موجود این دستاوردها را داشته باشند.

وی در پایان از استاندار خوزستان و معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان خواست طرح‌های عمرانی که قابلیت پایان دادن دارند را اعلام کنند تا برای آنها تامین اعتبار شود.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: یکصد و شصت هزار هکتار از زمینهای کشاورزی خوزستان در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری احیا شده است .

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی امروز در همایش ملی بررسی ابعاد طرح احیای 550هزار هکتار اراضی خوزستان و ایلام در اهواز گفت: امروز نزدیک به 160 هزار هکتار از اراضی خوزستان آماده و تحویل داده شده و همین مقدار هم در حال انجام است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به افتخارات 8 سال دفاع مقدس افزود: جمعی از افرادی که حماسه دفاع مقدس را آفریدند در جمع ما نیستند و جمعی نیز که هستند منشاء خیر و برکت هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در این همایش گفت: از 265 مقاله ارایه شده به این همایش، 168 مقاله پذیرفته شده است.

امید حاجتی افزود: 13 مقاله مربوط به منابع آب، 34 مقاله کشاورزی، 39 مقاله زهکشی و مدیریت زهاب ،10 مقاله محیط زیست، 40 مقاله فنی و مهندسی و 42 مقاله اجتماعی و فرهنگی است.


وی ادامه داد: در این همایش 65مقاله به صورت شفاهی و 103 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اشتغال و معیشت کشاورزان را دلیل برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: این همایش هفت محور اصلی و 67 زیر محور دارد که حوزه آب، کشاورزی، محیط زیست، مدیریت زهاب، مسایل اقتصادی، فنی مهندسی و اجتماعی محورهای اصلی این همایش هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب

برچسب ها: خوزستان ، برنامه ، طرح ، نوبخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.