افزایش کلاهبرداری با سکه های تقلبی در سالهای اخیر در دزفول موجب نگرانی مردم به ویژه طلافروشان شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان،در دو سال گذشته هزاران قطعه سکه تقلبی با عنوان عتیقه و زیر خاکی از سوی افراد شیاد و کلاهبردار به افراد ساده لوح در دزفول فروخته شده است. 

کشف دوهزارو 500 سکه تقلبی در سال گذشته و دستگیری تعدادی کلاهبردار در دزفول ، کشف 700 سکه تقلبی از سه نفر کلاهبردار حرفه ای در اردیبهشت ماه امسال و اکنون نیز کشف 50 قطعه سکه تقلبی از سوی نیروی انتظامی

این سووال را موجب شده که چرا هشدارهای نیروی انتظامی در این رابطه از سوی مردم جدی گرفته نمی شود.

فرمانده انتظامی دزفول آخرین مورد کلاهبرداری با عنوان سکه طلای تقلبی را معامله 50 قطعه سکه از سوی یک فرد کلاهبردار در این شهر عنوان کرد و گفت: فرد شیاد قصد داشت تعداد 50 سکه تقلبی را به عنوان سکه طلای عتیقه به فروش برساند که شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ احمد چنداز افزود: افراد شیاد و کلاهبردار با ارسال پیامک با عناوین مختلف مبنی بر پیدا کردن سکه طلای عتیقه و قصد فروش آنها به قیمت ناچیز افراد ساده لوح را به سر قرار کشانده و از آنها کلاهبرداری می کنند.

وی با اشاره به شیوه و شگرد این افراد بیان داشت: افراد کلاهبردار در این پیامک ها خود را فردی عشایر چادرنشین معرفی کرده که اخیرا تعدادی سکه طلا و مجسمه قدیمی را پیدا کرده و از آنجا که کسی را در دزفول نمی شناسد به قرآن متوسل شده و از طریق استخاره شماره تلفن شما را پیدا کرده ایم.

سرهنگ چنداز گفت:این افراد شیاد با این روش افراد ساده لوح را به مکانی خلوت و بیرون شهر کشانده و سکه های تقلبی را به مبلغی هنگفت فروخته و متواری می شوند.

این مقام انتظامی افزود:ماموران نیروی انتظامی در چند روز اخیر با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی یک کلاهبردار حرفه ای و سابقه دار در دزفول شدند.

وی گفت:فرد شیاد و سابقه دار هنگام دستگیری تعداد 50 سکه تقلبی به همراه داشت.

سرهنگ چنداز افزود: متهم به مراجع قضایی معرفی شد اما مردم باید هوشیار باشند و فریب پیامک های افراد شیاد را نخورند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک از سوی افراد کلاهبردار و فرصت طلب تحت عنوان پیدا کردن گنچ به پلیس 110 اطلاع دهند.

توصیه و هشدار فرمانده انتظامی دزفول به شهروندان در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان سکه تقلبی در حالی است که پلیس در دو سال گذشته بارها در این رابطه به مردم هشدار داده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.