مدرسه‌ای که از 2 سال پیش در روستای یزدل کاشان کلنگ زنی شده بود حالا آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛‌زمستان دو سال پیش بود که کلنگ زنی برای احداث مدرسه در روستای آران و بیدگل شهرستان کاشان با تصمیم خانواده شهید دکتر غلامرضا رعیت انجام شد و به همین منظور گزارشی تصویری از اقدام این خانواده شهید در یکی از بخش‌های خبری پخش شد و افزایش تعداد علاقه‌مندان و خیرین برای ساخت و مشارکت در پروژه‌های آموزشی کشور را به دنبال داشت.

حالا  مراحل ساخت این مدرسه در 14 آبان 1394 به همت والای خانواده شهید غلامرضا رعیت با اندوخته‌ای که از بنیاد شهید دریافت می‌کردند و با مشارکت سازمان نوسازی مدارس کشور به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.

مراسمی که برای افتتاح این مرکز آموزشی برنامه‌ریزی شده بود، با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و خانواده‌ی شهید رعیت در گلزار شهدای روستای آران و بیدگل شروع شد و سپس برای افتتاح به مدرسه‌ای که به نام ثامن‌الحجج نام‌گذاری شده رفتند تا شور و هیجان دانش‌آموزان این روستا و خانواده‌های آنها را از نزدیک ببینند.

مدرسه‌ای که با مشارکت و همت خانواده شهید غلامرضا رعیت ساخته شده است، امروز دارای 6 کلاس درس، یک کتابخانه‌، زمین ورزش و سالن سمعی بصری است. همچنین این مدرسه 150 دانش‌آموز در حال تحصیل و 10 فرهنگی مشغول به تدریس دارد.

پدر شهید در خصوص میزان پولی که برای ساخت مدرسه داشتند و چگونه آن را تهیه کردند، گفت: با حقوق فرزند شهیدمان که ماها‌نه از بنیاد شهید دریافت می‌کردیم، توانستیم حدود 20 میلیون تومان را پس‌انداز کنیم همچنین خود بنیاد شهید هم در حدود 20 میلیون تومان به ما کمک کرد و این مبلغ به 40 میلیون رسید، برای ساخت مدرسه 10 میلیون تومان دیگر هم خودمان پس‌انداز کردیم که جمع پول‌هایمان به 50 میلیون تومان رسید و شروع به ساخت مدرسه در روستای آران و بیدگل کردیم.

خانواده شهید غلامرضا رعیت، تمامی حقوق دریافتی از بنیاد شهید را پس‌انداز کردند، با توجه به اینکه خود این خانواده شهید از لحاظ مالی در بین خانواده‌های متوسط به پایین جامعه قرار دارند. این پدر و مادر شهید تصمیم به ساخت مدرسه در روستای خود می‌گیرند، اما میزان پول پس‌انداز شده کفاف ساخت فضای آموزشی با امکانات لازم را نمی‌دهد.

این خانواده از دلیل ساخت آن در روستای یزدل می‌گویند، بچه‌های این روستا همیشه از وضعیت مدارس خود ناراضی بودند، هوای سرد، نبود سیستم‌های گرمایشی لازم، دور بودن مدرسه از محل زندگی دانش‌آموزان و... این خانواده شهید را به این تصمیم وا داشت تا در روستای یزدل مدرسه‌ای احداث کنند، ما‌در شهید غلامرضا رعیت می‌گوید، احتیاج به مدرسه در این روستا در کنار دیگر احتیاجات آن از اولویت بیشتری برخوردار است.

مادر شهید در خصوص نامگذاری مدرسه می‌گوید: ما به دلیل اینکه در طول دوران زندگی فرزندمان نتوانستیم او را به سفر زیارتی مشهد مقدس ببریم، تصمیم گرفتیم نام مدرسه را به نام امام رضا، نام‌گذاری کنیم تا اینکه در آخرت در مقابل خداوند و امام هشتم روسفید باشیم.

پدر شهید در ادامه گفت: احتیاج دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در روستای یزدل را بر احتیاج خود ارجح می‌دانیم، به خاطر اینکه این دانش‌آموزان و فرزندان اهالی روستا نیاز به مدرسه دارند تا بتوانند در آن به تحصیل بپردازند و بتوانند آینده کشور را بسازند.

پدر شهید رعیت می‌گوید، انتظار دارم با ایمان باشند،فقط در جهت  انقلاب و دستاوردهای آن تلاش کنند کشور و پاسدار خون شهیدان باشند.

دکتر مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: فضای آموزشی ساخته شده دارای 1100 متر زیر بنا دارد و تا مرحله‌ای پیش رفتند، با اندوخته‌ای که خودشان داشتند و مقداری هم که توسط بنیاد شهید به این خانواده کمک شده بود، بعد از تمام شدن میزان اندوخته‌ای که برای احداث این مدرسه در اختیار داشتند به ما خبر دادند، تا به آنها در ساخت این فضای آموزشی به مشارکت بپردازیم، البته براساس قانون ما می‌توانیم با خیرین مدرسه‌ساز مشارکت کنیم، چه خیرین حقیقی یا حقوقی، که قصد ساخت مدرسه دارند.

وی افزود: طی یک سال گذشته تعداد پروژه‌های آموزشی نیمه کاره به حداقل تعداد ممکن رسیده است. همچنین دولت اعتبارات خوبی برای این پروژه‌ها تخصیص داده و هم خیرین مشارکت بسیار خوبی در این زمینه داشتند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار