معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش کارآفرینی را از نگاه تربیتی و پرورشی امری ریشه‌ای دانست و از اهمیت تلاش آن برای زمینه سازی امرار معاش یاد کرد.

کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: این طرح به دلایل متعددی ما را ملزم به همکاری کرده است چرا که از نگاه تربیتی و پرورشی امری اصیل و ریشه ای است و اهمیت تلاش آن برای معاش است و زمینه ساز ایجاد کار و شغل برای افراد جامعه است. 

وی در ادامه گفت: توسعه کار و کارآفرینی امری تربیتی ،‌ارزشی و دینی است که ریشه آسیب‌های اجتماعی در حوزه بیکاری و عدم کار است. چراکه بیکاری جوانان مدرک تحصیلی ، عدم تشکیل زندگی و عدم درآمد می‌تواند موجب نابسامانی اجتماعی شود که ریشه در مسائل اجتماع دارد. 

وی بیان کرد: به تعبیری از بین بردن آسیب‌های اجتماعی در حوزه پرورش و تربیتی باید به حداقل برسد و از سازمان دانش‌آموزی به عنوان بازوی پرتوان خدمت آموزش و پرورش برای کارهای جهادی و ملی یاد کرد. 

وی در ادامه بیان کرد: طرح کاشف توسط زرافشان در آموزش و پرورش مطرح شد که دبیرخانه در زمینه اجرایی همکاری لازم را به عمل آورد و سازمان توسط سازمان دانش‌آموزی در کوتاه‌ترین زمان مراحل اجرایی به انجام رسید. 

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق اهداف بعد از اعلام نتایج اقدامی انجام دادیم به این صورت که مدیران، جوایز دانش‌آموزان را از تولیدات کارآفرینان خریداری کرده و به عنوان یاد بود به دیگر دانش آموزان اهدا شود.چرا که زمینه در مساله فرهنگی و ایجاد انگیزه در خصوص کسب و کار و توانمندی‌های کارآفرینان می‌شود. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار